جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

دعوت توکلی از احمدی نژاد برای مناظره؛لایحه اصلاحی برای هدفمند سازی لجاجت است

کشور حساب و کتاب و قانون دارد و چنانچه بنا باشد رفراندوم در رابطه با طرح و یا قانون در کشور اجرا شود، باید یک سوم مجموع نمایندگان با موضوع رفراندوم موافق باشند و رهبری هم با این موضوع موافقت کنند.

کلمه:رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اعلام آمادگی برای مناظره با احمدی نژاد تصریح کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به مثابه متمم بودجه است و طبق نظر تفسیری شورای نگهبان نمایندگان نمی‌توانند برای اصلاح آن طرح ارایه کنند.
احمد توکلی گفت: کشور حساب و کتاب و قانون دارد و چنانچه بنا باشد رفراندوم در رابطه با طرح و یا قانون در کشور اجرا شود، باید یک سوم مجموع نمایندگان با موضوع رفراندوم موافق باشند و رهبری هم با این موضوع موافقت کنند.
توکلی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رئیس دولت باید به درخواست مناظره نمایندگان پاسخ مثبت دهد، اظهار داشت: چنانچه مناظره در رابطه با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برگزار شود، مردم با استدلال‌ها، نظرات و دیدگاه‌های مختلف آشنا می‌شدند.
این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس دولت با توجه به قسم و سوگندی که یاد کرده، باید قانون را اجرایی کند و چنانچه نمی‌تواند یک قانون را در کشور اجرایی کند، باید تقاضای لغو آن را به مجلس ارائه کند.
توکلی در ادامه با بیان اینکه عقل و منطق و سوگندها اقتضاء می‌کند که قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم در رابطه با اجرای این قانون تأکید داشته‌اند، دولت باید قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را در کشور اجرایی کند.
وی در ادامه گفت: از نظر قانونی مانعی وجود ندارد که دولت بعد از تصویب یک قانون لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند و درخواست اصلاح قانون را داشته باشد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این قانون متمم بودجه است و طبق نظریه تفسیری شورای نگهبان متمم بودجه همانند بودجه باید به وسیله لایحه‌ای قانونی تقدیم مجلس شود و نمایندگان مجلس نمی‌توانند طرحی را برای اصلاح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به مجلس ارائه کنند.
توکلی با بیان اینکه چنانچه تغییراتی در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اعمال شود، باید دولت با لایحه‌ای این تغییرات را به مجلس پیشنهاد کند، گفت: من به شخصه این کار را نمی‌پسندم و اقدام دولت برای ارائه یک لایحه اصلاحی را یک نوع لجاجت به یک نظر قطعی می‌دانم که به احتمال زیاد هم در مجلس مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

  1. سال سبز

    آقای توکلی!
    دیگر برای این جور حرفها خیلی دیر شده
    شما ۴ سال وقت داشتید تا ایشون و روش کشور داری ایشون رو بشناسید اما….
    تازه فهمیدید که کشور حساب و کتاب و قانون داره؟
    آیا در دوره ی قبل ریاست جمهوری ایشان کشور حساب و کتاب و قانون داشت؟

  2. اسلام رحمانی

    آقای توکلی تحویل بگیر
    آقای توکلی آیا الان قانونگریزی دولت را با تمام وجود حس میکنید؟؟؟؟؟؟
    ما به عنوان مردم به تماشای بازی خیمه شب بازی دولت تمامیت خواه و مجلس فرمایشی خواهیم نشست.

  3. Utopia

    در طی ایامی که محمد خوارزمشاه قدرت خود را در نواحی شرقی مرزهای ماوراءالنهر گسترش می‏داد و خلیفه بغداد – الناصر الدین بالله – برای مقابله با توسعه قدرت او در جبال و عراق سرگرم توطئه بود؛ در آن سوی مرزهای شرقی قلمرو خوارزمشاهیان، قدرت نو خاسته‏ای در حال طلوع بود .
    مغولان که در آن ایام با ایجاد اتحادیه‏ای از طوایف بدوی یا بدوی گونه، خود را برای حرکت به سوی ماوراءالنهر آماده می‏ساختند، اهمیت و قدرتشان در معادلات و مجادلات سیاسی سلطان خوارزمشاه و خلیفه بغداد، نه تنها جایگاهی پیدا نکرد بلکه به حساب هم آورده نشد.
    در نتیجه فاجعه عظیمی که تدارک دیده می‏شد، از دید دو قدرت و نیروی مهم آن پوشیده ماند به طوری که هنگامی که دهان باز کرد، نه از سلطنت پر آوازه خوارزم چیزی باقی گذاشت و نه از دستگاه خلافت. آنچه باقی ماند، ویرانی، تباهی، کشتارهای دسته جمعی، روحیه تباه شد.
    اونوقتی که اصلاح طلب ها و اصول گراها در حال نزاع های جناحی با هم بودند،کسی نفهمید که چطوری شد یک قدرت سومی آمد هر دو را از صحنه به در کرد و جز ویرانی و تباهی و افسوس هیچ چیز باقی نگذاشت.
    اما فراموش نکنیم که کسانی مثل احمد توکلی،علی مطهری و محمدرضا باهنر(سیاستمداران قدیمی و (نا)پخته ی ایران) برای موفقیت و بقای دولت فعلی سنگ تمام گذاشتند.حالا هم کاسه ی چه کنم دست گرفتند و راهی جز کرنش ندارند.

  4. نبات

    مناظره توکلی با احمدی نژاد. بسیار خنده داره. مناظره جالبی خواهد بود. آقای توکلی میشه بفرمایید شما چی میخواین بگین؟؟ ایتقدر هم که با جذبه احمدی نژاد رو دعوت کردین الان اونم میگه به روی چشم. فقط منتظر دعوت جنابعالی بودم.

  5. داوودی…!

    احمد توکلی گفت: کشور حساب و کتاب و قانون دارد …
    آقای توکلی عزیز…. شما هم دل خوشی داری ها… داری با کی درباره حساب و کتاب و قانون حرف میزنی ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632