جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

آيت‌الله صافي گلپايگاني در ديدار رئيس قوه قضاييه؛

ک روز حبس اضافی از نظر شرع مبین قابل توجیه نیست

تعزیرات و حبس باید کاملاً مطابق احکام اولیه اسلام باشد و حتی یک روز حبس اضافی از نظر شرع مبین قابل توجیه نیست.اگر افرادی از بیرون مداخله کنند و بعضی قضات تحت نفوذ افراد باشند و خدای نخواسته حق را در حکم رعایت نکنند، به استقلال قوه قضائیه خدشه وارد می‌شود.

کلمه: آیت‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: با تأکید بر اجرای احکام اسلامی گفت: تعزیرات و حبس باید کاملاً مطابق احکام اولیه اسلام باشد و حتی یک روز حبس اضافی از نظر شرع مبین قابل توجیه نیست.
به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاش‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قوه‌ قضائیه مبنی بر رفع اشکالات و نواقص سیستم قضا و مطابقت آنها با احکام، این تلاش‌ها را کافی ندانست.
وی با تأکید بر حل مشکل اطاله دادرسی گفت: اگر چه باید تلاش کرد که تا حد امکان حق مردم تضییع نشود ولی اطاله دادرسی خود نیز یک مشکلی است که باید آن را رفع کرد و در کل باید به نحوی باشد که مردم حتی‌الامکان معطل نشوند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با تأکید بر اهمیت استقلال قوه‌ قضائیه افزود: اگر افرادی از بیرون مداخله کنند و بعضی قضات تحت نفوذ افراد باشند و خدای نخواسته حق را در حکم رعایت نکنند، به استقلال قوه قضائیه خدشه وارد می‌شود.
وی با توصیه به قضات برای رعایت اخلاق به آنان سفارش کرد تا در احقاق حقوق بندگان خدا تلاش کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی و لزوم حفظ و تلاش برای رسیدن به آن اهداف اظهار کرد: یکی از مطالب اساسی که باید نسبت به آن حساس باشیم این است که نظام اسلامی ارکانش محکم باشد و محکم بودن آن به این است که التزامات دینی مسئولان پررنگ باشد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن تأکید بر پرهیز از برخورد گزینشی با کسانی که خلاف شرع می‌کنند،‌ ادامه داد: باید از تظاهر به معاصی در جامعه جلوگیری شود و هرجا تظاهر به معاصی دیده شد، قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم با آن برخورد کند.
این مرجع تقلید با تأکید بر اجرای احکام اسلامی گفت: تعزیرات و حبس باید کاملاً مطابق احکام اولیه اسلام باشد و حتی یک روز حبس اضافی از نظر شرع مبین قابل توجیه نیست.
وی با تأکید بر انطباق جامعه اسلامی با احکام شریعت اسلام اظهار کرد: باید به نحوی عمل شود که گفته شود سیاست ما اسلامی است؛ هرجا اسلام است ما هستیم و هر جا معارض با اسلام باشد ما با آن معارضه می‌کنیم.
گفتنی است در ابتدای این دیدار آیت‌الله لاریجانی گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده قوه‌قضائیه را به استحضار آیت آیت‌الله صافی گلپایگانی رسانید.

  1. سهند

    با تشکر از همه آیات عظام راستین علی الخصوص آقای صافی
    در حکمی که رهبری به آقای لاریجانی دادند ایشون رو حجت الاسلام خطاب کرده اند تو این چند روز چه اتفاق خاصی افتاده که آیت ا… می نویسند.

  2. احمد

    به چنین مرجع تقلید راست گفتاری افتخار می کنیم . حقا که داماد مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی هستند .

  3. سید حامد سبز

    هر بار کلمه جمهوری اسلامی رو میشنوم دلم میگریه دوست دارم داد بزنم اهاااااااااااااااای مردم این قبر که بالای سرش گریه میکنید توش مرده نیست. جمهوریتشو گرفته ن اسلامیتشو به نفع خودشون قبضه کردن. به خدا اگه از حقم و از جونم بگذرم از اینکه با اسم دین عزیزم بهش ضربه میزنن نمیگذرم
    برای اینکه میدونم اسلام دینیه که توش انسانیت موج میزنه. داین مهر و محبت و عشقه. نه دینی که توش به ناروا یه جوون ۱۹ ساله بالای دار میره بدون اینکه مادرش برای اخرین بار ببیندش فقط و فقط برای اینکه جوونا مونو بترسونن
    نصر من الله و فتح قریب

  4. علی51

    چند تا سوال دارم؛

    حضرت آیت ا… ،خدای نخواسته نداره ،هر روز داریم به چشم نفوذ آشکار عده ای را بر قوه ی قضا می بینیم،جناح گیری های مغرضانه را علناً مشاهده می کنیم.
    یا فرمودند که:”….حتی یک روز حبس اضافی از نظر شرع مبین قابل توجیه نیست”
    طرف رو ماه ها در مرحله ی بازجویی ،بلاتکلیف نگه می دارند و کسی هم متعرض نمی شود!حال آنکه طبق قانون مدنی طی ۲۴ ساعت باید تفهیم اتهام بشود.دادستان می گه تا وقتی محمد نوری زاد دست از افکارش بر نداره اجازه ی ملاقات نداره!این بر اساس کدوم قانون و ماده و تبصره هستش؟؟
    قبل از عید احمدی مقدم گفت اگر راننده ای به افسری که داره قبض جریمه صادر می کنه بگه زود باش کار دارم اون افسر می تونه ماشین رو توقیف کنه! آخه بر اساس چه ضابطه ای؟


  5. محمد

    برای شادی روح والدشان” آیت الله ملا محمد جواد صافی” و برادر ارجمندشان” آیت الله حاج آقا علی صافی” و والد همسرشان “آیت الله سید
    محمد رضا موسوی گلپایگانی” بخوانید “” فاتحه صلوات”"

  6. ناشناس

    واقعا وضعمون به کجا رسیده که با شنیدن این سخنان بدیهی اون هم به رئیس قوه قضای کشور خوشحال می شویم. مثل این است که بی عدالتی تازه از اثرات سحر است، باید منتظر صبح دولتمان هم باشیم که خواهد دمید.

  7. متین سبز

    مراجع ازاده حمایت حمایت

  8. ناشناس

    آری یک روز جایز نیست اما در منطق جدید این حکومت کشتن بی جا هم جایز است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632