جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

دیدار نوروزی اصلاح‌طلبان با خانواده جعفر پناهی+عکس

تاج‌زاده، محتشمی‌پور و آقاجری نیز ضمن تبریک عید نوروز به خانواده پناهی و دلجویی از آنان ابراز امیدواری کردند جعفر پناهی هر چه زودتر آزاد شود و به کانون خانواده‌اش بازگردد.

کلمه: همزمان با ایام نوروز سیدمصطفی تاج‌زاده، فخرالسادات محتشمی‌پور و زهره آقاجری؛ اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت به همراه جمعی از جوانان اصلاح‌طلب به دیدار خانواده جعفر پناهی نویسنده و کارگردان دربند رفتند و در جریان آخرین وضعیت این هنرمند زندانی قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که در فضایی صمیمی انجام شد، طاهره سعیدی ،همسر جعفر پناهی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت همسرش در زندان، از ملاقات با وی پس از یک ماه در روز سه‌شنبه خبر داد. سعیدی از روحیه بالا و در عین حال ضعف جسمانی پناهی خبر داد و گفت: وی اکنون به همراه یکی از دانشجویان دربند دانشگاه شریف در سلولی انفرادی در بند ۲۰۹ به سر می‌برد. سعیدی با بیان این‌که هنوز هیچگونه اتهامی به همسرش تفهیم نشده است، بر قانونی بودن فعالیت‌های هنری جعفر پناهی تاکید کرد.
تاج‌زاده، محتشمی‌پور و آقاجری نیز ضمن تبریک عید نوروز به خانواده پناهی و دلجویی از آنان ابراز امیدواری کردند جعفر پناهی هر چه زودتر آزاد شود و به کانون خانواده‌اش بازگردد.
جعفر پناهی فیلمساز ۴۹ ساله و خالق آثاری چون «بادکنک سفید»، «آینه»، «دایره»، «طلای سرخ» و «آفساید» است که تاکنون از جشنواره‌های معتبری چون کن، ونیز و برلین جوایز معتبری دریافت کرده، اما از اکران اغلب فیلم‌هایش در ایران جلوگیری شده است. پاسپورت این فیلمساز هنگامی که در مهرماه گذشته قصد داشت برای حضور در هیئت داوران چشنواره فیلم بمبئی در هند به این کشور سفر کند در فرودگاه امام خمینی تهران توقیف شده بود.
پناهی، همسرش طاهره سعیدی و دخترش سولماز به همراه ۱۲ نفر از مهمانان‌شان دهم اسفندماه سال گذشته، به دنبال یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی‌شان بازداشت کردند. تمامی بازداشت‌شدگان آن شب از جمله همسر و دختر پناهی، محمد رسول‌اف کارگردان به تدریج در روزهای بعد آزاد شدند اما جعفر پناهی با گذشت یک‌ماه همچنان در بازداشت به سر می‌برد و از جمله زندانیانی است که در نوروز نیز به او مرخصی داده نشد.




  1. ناشناس

    افرین ها بر آقای پناهی، صبر پیشه کنیم سحر نزدیک است

  2. مانی

    به جز اقای تاجزاده , حالا چند نفر ادم ناشناخته در حزب اصلاحات میروند به دیدار اقای پناهی خوب این درست. و ما هم ارزو میکنیم که اقای پناهی ازاد بشوند. ولی با این عنوانی که در سایت کلمه و سایت جرس مشاهده میکنیم. طوری گفته شده که اینگاری اقای خاتمی اقای موسوی اقای کروبی و دوست عزیز اقای محمد رضا خاتمی و دیگر بزرگان اصلاح طلبان رفتند به دیدار اقای پناهی. حالا ارزو میکنیم به دیدار دوستانی که ماه ها در زندان بودند بروند. مثل اقای بهزاد نبوی. استاد محسن میردامادی . خانواده عرب سرخی. خانواده زید ابادی. هنگامه شهیدی. دکتر ابراهیم یزدی و دیگر دربندانی که نبودشان درون جنبش احساس میشود و به هر حال افراد بزرگی هستند. ای کاش به دیدار خانواده های این زندانیان میرفتند.
    و نمی دانم چرا نرفتند!
    خیلی دوست داریم سایت کلمه ما مشتاقان را از حال اقای بهزار نبوی و اقای دکتر ابراهیم یزدی اگاه بکند.

  3. مصطفی

    ما پیروزیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632