جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

احمدی نژاد: یکی از علمای بزرگ درباره بلایای طبیعی به من پیغام داده است

با بیان اینکه یکی از علمای بزرگ تهران به من پیغام داد که از مردم بخواهم مراقب باشند و ضمن پرهیز از گناه، برای دوری از بلایا دعا کنند، از مردم تهران خواست که موضوع زلزله و مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود در برابر این بلای طبیعی را جدی بگیرند.

کلمه:محمود احمدی نژاد گفت:یکی از علمای بزرگ تهران به من پیغام داد که از مردم بخواهم مراقب باشند و ضمن پرهیز از گناه، برای دوری از بلایا دعا کنند، از مردم تهران خواست که موضوع زلزله و مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود در برابر این بلای طبیعی را جدی بگیرند. …کار امدادرسانی کاری نرم و کار دست است.
محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم جدی گرفتن بروز زلزله در تهران اظهار داشت: زمان وقوع زلزله مشخص نیست؛ اما شرایط طبیعی نشان می‌دهد که وقوع زلزله در تهران قطعی است.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد که در جریان بازدید از مجتمع اردوگاه‌های اسکان اضطراری بشارت در غرب تهران در جمع نیروهای امدادی و خدماتی سخن می‌گفت، اظهار داشت:  آمادگی و توانمندی مقابله با بحران و ارائه خدمات در تهران خوب است اما نسبت به ابعاد وسعت و جمعیت استان کافی نیست.
احمدی‌نژاد افزود: در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان تهران هستند که از این جمعیت قریب ۸ میلیون نفر در شهر تهران سکونت دارند و اگر حادثه‌ای رخ دهد خسارت‌بار خواهد بود.
وی تصریح کرد: ابعاد شهری و سازه‌ها و بافت فرسوده و ترکیب ساختار جمعیتی شهر تهران نشان می‌دهد کار امداد و نجات در این شهر بسیار بزرگ است و جا دارد همه امکانات کشور برای مقابله با حوادث احتمالی در تهران بسیج شوند.
وی گفت: هر شهروند برای ما عزیز است و طبعا باید هدف‌گذاری‌ها به سوی نقطه‌ای برود که اگر حادثه‌ای پیش آمد کسی دچار آسیب ماندگار نشود و این کار نیازمند عزم جدی است.
احمدی‌نژاد افزود: اگر حادثه‌ای در تهران رخ دهد دسترسی به نقاط حادثه دیده دشوار می‌شود و شبکه‌های آب، برق و گاز قطع می‌شود و حتی شاید نتوانیم به موقع وارد عرصه تصمیم‌گیری و حوزه ماموریت خود شویم.
وی بر همین اساس به مسئولین توصیه کرد هر هفته یک مانور بسیار جدی و عملیاتی و نزدیک به واقع با حضور همه بخش‌ها در خصوص امداد و نجات در تهران برگزار کند.
رئیس شورای‌عالی مدیریت بحران کشور با اشاره به ۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهر تهران که مسافت آن را دو برابر کل مساحت شهر غزه اعلام کرد، متذکر شد: در صورت بروز حادثه باید در هر کیلومتر و هر وجب کاوش صورت گیرد و کار بررسی و نگهداری و پاکسازی به دقت انجام شود که این کار نیازمند همت همگانی است.
احمدی‌نژاد افزود: وزیر کشور و مسئولان سایر دستگاه‌ها باید نیمی از وقت خود را به موضوع امداد و نجات در تهران اختصاص دهند و با جدیت پای کار آیند و در ابعاد میلیونی برنامه‌ریزی کنند.
وی همچنین به مسئولان توصیه کرد: موضوع آموزش مردم برای مقابله با حوادث را جدی بگیرند تا همه در امدادرسانی توانمند شوند و همچنین بر لزوم طراحی سامانه‌ای متمرکز، منظم و هماهنگ برای مدیریت مقابله با بحران تاکید کرد.
وی با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ محله در شهر تهران بر لزوم افزایش تجهیزات امدادی و خدماتی در محلات تاکید کرد و گفت: باید در هر محله یک پایگاه امدادی مستقر و ثابت باشد و اگر حادثه‌ای پیش نیامد همه هزینه احداث این پایگاه فدای یک تار موی یک نفر از مردم. اما اگر حادثه پیش آید و کوتاهی کرده باشیم حسرت ابدی خواهیم خورد.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه کار امدادرسانی کاری نرم و کار دست است بر لزوم متناسب‌سازی از تجهیزات با شرایط روز تاکید کرد و متذکر شد: گاهی استفاده از تجهیزات نامناسب و امدادرسانی ناشیانه عاملی بر گسترس آسیب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه هماهنگی و پیوستگی در مدیریت امداد و نجات بخصوص در تهران عاملی حیاتی است، خاطرنشان کرد: باید ضمن افزایش آمادگی برای مقابله با حوادث به سوی تامین تجهیزات مناسب برای مقابله با بحران‌های احتمالی گام برداریم.
احمدی‌نژاد این نکته را متذکر شد که باید برای افزایش تحرک در زمینه امداد و نجات و مقابله با بحران باید فرد را بر آن گذاریم که هر لحظه امکان دارد که در تهران زلزله بیاید.
احمدی نژاد با بیان اینکه یکی از علمای بزرگ تهران به من پیغام داد که از مردم بخواهم مراقب باشند و ضمن پرهیز از گناه، برای دوری از بلایا دعا کنند، از مردم تهران خواست که موضوع زلزله و مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود در برابر این بلای طبیعی را جدی بگیرند.
احمدی‌نژاد افزود: حادثه خبر نمی‌کند و گرچه زمان وقوع زلزله مشخص نیست اما تهران در معرض زلزله قرار دارد و شرایط طبیعی نشان می‌دهد که بروز زلزله در تهران قطعی است و اگر زلزله رخ دهد از فیروزکوه تا نظر‌آباد آسیب می‌بیند و ابعاد آن گسترده خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه یک چهارم مردم استان تهران امکان زندگی در سایر نقاط کشور را دارند، از ساکنان پایتخت خواست که موضوع مهاجرت از تهران را جدی بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632