جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

دیدار نوروزی جمعیت زنان نو اندیش دینی با دکتر زهرا رهنورد

دیدار نوروزی جمعیت زنان نو اندیش دینی با دکتر زهرا رهنورد

چند جنبش بزرگ مثل جنبش زنان ، جنبش کارگران ،جنبش دانشجویان ، جنبش معلمان ، درون جنبش عظیم سبز قرار دارند که شعارهای عمومی آزادی، رفع تبعیض ، قانون گرایی و دمکراسی خواهی ، خواسته مشترک همه آنهاست و پایداری این جنبش ها به پیروزی جنبش سبز کمک خواهد کرد.بدون حضور زنان هیچ نقطه اوجی در تاریخ کشور ما مشاهده نمی شود و جنبش سبز نیز بدون زنان هرگز نمی توانست به چنین اوجی برسد.
کلمه: اعضای جمعیت زنان نو اندیش دینی با دکتر زهرا رهنورد نویسنده و استاد دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار همچنین تعدادی از رونامه نگاران ،دانشجویان و حقوقدانان زن نیز حضور داشتند.
به گزارش کانون زنان ایرانی، در آغاز این دیدار دکتر فاطمه راکعی ،دبیرکل جمعیت زنان نواندیش ضمن تبریک سال نو به زهرا رهنورد ،گزارشی مبسوط از فعالیت های این جمعیت به وی ارائه کرد.
زهرا رهنورد ،ضمن استقبال از افزایش فعالیت های حزبی و تشکیلاتی زنان بر نقش پیشتاز و تاثیرگذار زنان در جنبش سبز تاکید کرد و گفت :”بدون حضور زنان هیچ نقطه اوجی در تاریخ کشور ما مشاهده نمی شود و جنبش سبز نیز بدون زنان هرگز نمی توانست به چنین اوجی برسد.”
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قرائت نظام موجود از حقوق زنان به هیچ عنوان اسلامی نیست ،گفت : “در همه این سالها کسانی سعی کرده اند ، نظریات ارتجاعی خود را به نام اسلام جا بزنند . اسلام یک دین مترقی است و قابلیت تعامل با دنیای مدرن و اندیشه های جدید را داراست و اجتهاد زنده و پویا فرصت نو آوری و زمانه شناسی را به آن اعطا کرده است .تبعیض هایی که به نام اسلام نسبت به زن روا داشته می شود ،هیچ ربطی با اندیشه های پویای اسلام ندارد.”
دکتر رهنورد بار دیگر بر رفع انواع تبعیض بویژه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان تاکید کرد و گفت :” همه اقشار زنان سرزمین ما بویژه زنان طبقات محروم از قوانین تبعیض آمیز رنج زیادی می کشند و مطمئنم حتی مردان آزاده کشورمان نیز از این تبعیض ها رنج می برند و سر افکنده اند .”
وی در پایان سخنان خود ،به ارتباط دوستانه جنبش سبز و جنبش زنان اشاره کرد و گفت : چند جنبش بزرگ مثل جنبش زنان ، جنبش کارگران ،جنبش دانشجویان ، جنبش معلمان ، درون جنبش عظیم سبز قرار دارند که شعارهای عمومی آزادی، رفع تبعیض ، قانون گرایی و دمکراسی خواهی ، خواسته مشترک همه آنهاست و پایداری این جنبش ها به پیروزی جنبش سبز کمک خواهد کرد.
در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان حقوق زن به بیان دیدگاههای خود در باره مسائل زنان و همچنین جنبش سبز پرداختند .چند زن شاعر از جمله خانم تاجبخش نیز به قرائت اشعار خود پرداختند که مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

  1. مادر بهروز

    سال نو ، سال صبر ، سال سبز همه ایرانیان ، سال سلامتی اندیشه ، سال صالحان ،
    سال سادگی زندگی ، سال صیانت کرامت انسان ، سال صمیمیت ، سال صافی عقیده ،
    سال صفای روح ، سال سیرت اخلاق بر همه سبز های ایران گرامی باد
    شعری ساده در وصف بانوی سبز ایران :
    در روزگاری که سبز اندیشی و خرد اندیشی ، جرم است
    و هر نشانه ای ز داشتن سبزی نگینی ، جرم است
    در روزگاری که خار کن ، در پی قطع ریشه های سبز است
    لباس باغبان گل گلستان ما ، سبز رنگ است
    در روزگاری که فصل زمستان و گلستان در بند است
    و زیر پای خس و خاشاک اندیشان ، در لگد مال است
    و زمستان سخت ناجوانمردانه ساخت است
    باغبان گل ، در اندیشه گلستان سبز است

  2. ناشناس

    مدتی است خبری از بهزاد نبوی عزیز نیست.
    ضمن تشکر فراوان از مسئولان محترم سایت کلمه که مرتب اخباری از آزادگان دربند به ما می رسانند، خواهش می کنم خبری هم از این شیرمرد به ما بدهید.
    جزاکم الله خیرا.

  3. milad sabz

    ۱۳ بدر سبز

  4. ناشناس

    درود بر زهرا رهنورد بانوی سبز ایران

  5. سید حامد سبز

    واقعا باید از تمام خواهران سبزمون که توی این راه ما رو تنها نگذاشتند و مثل همیشه صبور پر استقامت به مبارزه اومدند تشکر کنم
    گرچه توی مناظره میر حسین عزیزمون دکتر رهنورد رو به عنوان یکی از روشنفکرترین زنان ایرانی معرفی کردند اما ما اونموقع نمیتونستیم دقیقا مفهوم حرف مهندس رو بفهمیم ولی توی این ۹ ماه واقعا فهمیدیم که ایشون یه ستاره پر نور در فضای تاریک و خاموش کنونی کشور هستند
    زنده باد دکتر رهنورد
    زنده باد تمام زنان روشنفکر و مبارز وطن

  6. محمد.ت

    با سلام
    حمایت سرکار خانم زهرا رهنورد از جناب مهندس موسوی و فعالیت های ایشان ستودنی است با امید پیروزی حامیان میرحسین عزیز در آینده ای نه چندان دور.

  7. زنده باد سبز

    این بانوی سبز ما هم خیلی‌ خوش سلیقه یه ،میدونه کجا سبز بپوشه و کجا بایسته،الان که این وسط واستاده عین نگین سبز انگشتری میمونه که پیوند بانوان سبز رو مهر کرده.دم همتون گرم .

  8. رسول

    یاد جمله ای از خانم مهر انگیز کار افتادم ایشون یک بار در مصاحبه ای گفتند : من برای احقاق حق آن زنی تلاش میکنم که حتی نام مرا هم نشنیده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632