جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

مجمع مدرسین و محققین حوزه: سحابی سرمشق جوانانی بود که حیات معنوی را در کنار خیرخواهی برای ملت می‌خواهند

چکیده :زندگی سراسر مبارزه و تلاش خستگی ناپذیر و پربار عزت الله سحابی سرمشق جوانانی است که حیات معنوی و ارزش های دینی را در کنار خیرخواهی برای ملک و ملت؛ و دردمندی از عقب ماندگی و کاستی ها جامعه ایرانی دارند و آرزوی اعتلای ایران اسلامی و به دست آوردن عالی ترین مصالح ملی و زیستن در دنیایی پویا و متحول را با عمل مخلصانه و فداکارانه خود جستجو می کنند....

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت عزت الله سحابی پیامی صادر کرد و در این پیام، زندگی سراسر مبارزه و تلاش خستگی ناپذیر و پربار عزت الله سحابی را سرمشق جوانانی دانست که حیات معنوی و ارزش های دینی را در کنار خیرخواهی برای ملک و ملت می‌خواهند و دردمندی از عقب ماندگی و کاستی ها جامعه ایرانی دارند و آرزوی اعتلای ایران اسلامی و به دست آوردن عالی ترین مصالح ملی و زیستن در دنیایی پویا و متحول را با عمل مخلصانه و فداکارانه خود جستجو می کنند.
متن این پیام به نقل از وب‌سایت این مجمع، در ادامه می‌آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا.(احزاب/۲۳)
اسلام و ایران مفتخر به وجود رادمردانی است که مشعل وجودشان از خورشید حقیقت ناب شعله می گیرد و راه سلوک پویندگان حق جو را روشن می کند، آزادگانی که راه و رسم اولیای گرامی دین را در پیش گرفتند و در میان جامعه مشتاق و جوانان جستجوگر با زبان عمل و سیره مرضیه خود دعوتگر اسلام ناب شدند، امروز در فراق رحلت یکی از گوهرهای کمیاب عزاداریم.
مرحوم مهندس عزت الله سحابی رضوان الله تعالی علیه روی در حجاب خاک کشید و با رفتنش داغ فراغ اندیشمند قرآنی، پدر دانشمند و پاک سیرتش، شادروان دکتر یدالله سحابی و شادروان مهندس مهدی بازرگان رحمت الله علیهما، را تازه کرد. زندگی سراسر مبارزه و تلاش خستگی ناپذیر و پربار عزت الله سحابی سرمشق جوانانی است که حیات معنوی و ارزش های دینی را در کنار خیرخواهی برای ملک و ملت؛ و دردمندی از عقب ماندگی و کاستی ها جامعه ایرانی دارند و آرزوی اعتلای ایران اسلامی و به دست آوردن عالی ترین مصالح ملی و زیستن در دنیایی پویا و متحول را با عمل مخلصانه و فداکارانه خود جستجو می کنند.
با عرض تسلیت فقدان این شخصیت عالی مقدار به ملت سربلند ایران و خاندان سحابی وهمه عقلاقه مندان آن فقید سعید، مغفرت و رحمت خداوند را برای روح تابناک او و پدر بزرگوارش و همه نیک خواهان پوینده این سرزمین مسألت داریم و برای بازماندگان رنجیده و استوارش صبر و اجر خواهانیم.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632