جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

کشته شدن حداقل ۳۰ معترض دیگر در درگیری‌های سوریه

چکیده :هزاران نفر در دیگر شهرهای سوریه از جمله بانیاس به خیابان‌ها آمده‌اند. اخیرا بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه دستور داده برای سرکوب مخالفان در بانیاس، تانک و نیروهای ارتش به این شهر اعزام شوند....

بر اساس برخی از گزارش‌ها از سوریه، درگیری‌های تازه بین نیروهای امنیتی این کشور با معترضان به کشتن شدن دست کم ۳۰ نفر منجر شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی روز جمعه، ۲۰ مه ۲۰۱۱، از حمص، سومین شهر بزرگ سوریه خبر رسید که نیروهای امنیتی به سوی معترضان شلیک کرده‌اند.
هزاران نفر در دیگر شهرهای سوریه از جمله بانیاس به خیابان‌ها آمده‌اند. اخیرا بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه دستور داده برای سرکوب مخالفان در بانیاس، تانک و نیروهای ارتش به این شهر اعزام شوند.
شاهدان عینی و فعالان سیاسی در سوریه می‌گویند پس از برگزاری نماز جمعه اعتراضات مشابهی در شهرهای درعا و قامشلی هم گزارش شده است.
این تازه‌ترین دور از اعتراضات مردمی به سیاست‌های بشار اسد است که به گزارش گروه‌های حقوق بشری از چند ماه پیش تاکنون به کشته شدن دست کم ۸۵۰ نفر انجامیده است.
فعالان حقوق بشری می‌گویند بعضی از معترضان با درآوردن پیراهن‌شان قصد داشتند نشان دهند که مسلح نیستند.
در این هفته گزارش‌هایی هم از شهر تل کلاخ در نزدیکی مرز لبنان گزارش شده بود که بر اساس آن دست‌کم ۲۷ نفر از معترضان کشته شدند.
با توجه به ممنوعیت حضور خبرنگاران خارجی در سوریه، تایید گزارش‌هایی که در ماه‌های اخیر از این کشور مخابره می‌شود دشوار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632