جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

اقامه نماز ميّت توسط سيد حسن خميني

صبح چهارشنبه؛ آخرین وداع یاران حجازی می رود، اسطوره می ماند

۳ خرداد ۱۳۹۰
فردا چهارشنبه، مراسم تشییع پیکر حجازی از روبروی بیمارستان کسری شروع و پیکر وی ساعت هشت صبح از مقابل بیمارستان به سمت ورزشگاه آزادی تشییع می‌شود و در ورزشگاه آزادی هواداران حجازی با اسطوره خود وداع می‌کنند. خانواده مرحوم حجازی جهت سهولت در رفت و آمد اهالی فوتبال در ورزشگاه آزادی و همچنین بهشت‌ زهرا، شصت دستگاه اتوبوس تدارک دیده‌اند که این اتوبوس‌ها در اطراف بیمارستان کسری آماده‌ سرویس‌دهی به مردم خواهند بود. همچنین نماز میت این اسطوره فوتبال ایران توسط سید حسن خمینی خوانده شود
وداع با ناصر حجازی در ورزشگاه آزادی1 تحول سبز: در حالیکه در دومین روز از درگذشت ناصر حجازی، کماکان گروه زیادی از مردم و علاقمندان به این قهرمان ملی، در برابر منزل وی تجمع کرده و در سوگ به سر می برند، پسر آن مرحوم برنامه قطعی مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر وی را اعلام کرد .
به گزارش ایسنا، آتیلا حجازی درباره تصمیم قطعی خانواده مرحوم حجازی جهت برگزاری مراسم تدفین اسطوره فوتبال ایران گفت “بر اساس برنامه تنظیم شده قرار است این مراسم از ساعت هشت و نیم صبح چهارشنبه در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برگزار شود.”
گفتنی است مقامات امنیتی با برگزاری مراسم تشییع پیکر مرحوم حجازی در ورزشگاه سی هزار نفره شیرودی (امجدیه) به بهانه کمبود جا مخالفت کرده و آنرا به ورزشگاه صد هزار نفرۀ آزادی منتقل کرده اند.
بر اساس این گزارش، مراسم فوق از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه چهارم خرداد در مقابل بیمارستان کسری تهران آغاز و پس از آن پیکر مرحوم حجازی به ورزشگاه آزادی برده می شود تا با بدرقه‌ آحاد جامعه، پیکر این اسطوره فوتبال ایران، به بهشت زهرا و قطعه نام‌آوران بهشت زهرا منتقل و خاکسپاری شود.
خانواده مرحوم حجازی جهت سهولت در رفت و آمد اهالی فوتبال در ورزشگاه آزادی و همچنین بهشت‌ زهرا، شصت دستگاه اتوبوس تدارک دیده‌اند که این اتوبوس‌ها در اطراف بیمارستان کسری آماده‌ سرویس‌دهی به مردم خواهند بود.
پیش از این قرار بود با توجه به خواسته خانواده حجازی، پیکر او در امامزاده پنج تن لویزان به خاک سپرده شود اما در نهایت با تصمیمی که اتخاذ شد مقرر گردید که پیکر حجازی در بهشت زهرا دفن شود.
به گفته آتیلا حجازی قرار است نماز میت این اسطوره فوتبال ایران توسط سید حسن خمینی خوانده شود.
تجمع هواداران و مردم
طبق آخرین گزارش ها، هواداران و دوستداران ناصر حجازی صبح سه شنبه نیز، کماکان به تجمع مقابل منزل آن مرحوم ادامه داده و به سوگواری پرداختند.
به گزارش آفتاب، در حالی که قرار است مراسم تشییع پیکر مرحوم ناصر حجازی صبح فردا چهارشنبه از مقابل بیمارستان کسری و سپس ورزشگاه آزادی برگزار شود، تعداد زیادی از دوستداران و هواداران پیشکسوت فوتبال ایران مقابل منزل وی تجمع کرده‌اند و به سوگواری می‌پردازند.
این گزارش می افزاید این هواداران که در دو روز گذشته نیز مقابل بیمارستان کسری و منزل وی تجمع کرده بودند با چشمانی اشک‌بار در غم فراغ مرد دوست‌داشتی فوتبال ایران به عزاداری می‌پردازند و صدای هق هق گریه‌هایشان فضا را پرکرده است.
برنامه نود و ناگفته ها
در همین رابطه، شامگاه دوشنبه دوم خرداد، رکورد پیامک‌های برنامه نود که سوال آن در مورد ناصرحجازی بود در برنامه دیشب شکسته شد.
گفتنی است این برنامه، شامگاه دوشنبه حال و هوای خاص دیگری داشت و عادل فردوسی‌پور که در برنامه هفته قبلش آیتمی از ناصر حجازی را روی آنتن فرستاده بود، در روزی که آن مرحوم به دیار باقی شتافت، سوال پیامک برنامه‌اش را به این اسطوره ورزشی و اجتماعی کشور اختصاص داد و از مردم خواست تا به احترام حجازی عدد یک را به شماره پیامک برنامه ارسال کنند، که بالغ بر چهارم میلیون و پانصد هزار نفر ، اس ام اس های حمایتی به برنامه نود پیامک فرستادند، تا با این تعداد پیامک، هم برنامه نود رکورد زد و هم اینکه مشخص شد ناصر حجازی چقدر در بین مردم محبوب بوده است.
در گزارش ویژه این برنامه، همچنین بخشی از مصاحبه های حجازی پخش شد و تلویحا آزار های سیستم ورزش حکومتی که منجر به کنار گذاشته شدن او از فوتبال در دهه شصت شد، مورد اشاره قرار گرفت.
این مجری مردمی، در حین برنامه، ناگهان به اظهارات و منش حجازی اشاره کرد و گفت “مسؤلین بدانند کسی که دروغ نمی گوید و حرف دل مردم رو می زند، همیشه عزیز می ماند… حجازی کرنش نکرد و دولا راست نشد تا چیزی گیرش بیاید…”
شورای شهر و طرف دو فوریتی
در خبری دیگر در همین رابطه، خبرگزاری ایسنا نوشت “طرح دو فوریتی نامگذاری یک ورزشگاه در تهران به نام ناصر حجازی امروز از سوی علیرضا دبیر مطرح شده و با تائید و امضای اعضای شورا، به ریاست شورای شهر تحویل شده است.”
علیرضا دبیر، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به محبوبیت مرحوم «ناصر حجازی» در میان ملت ایران، یادآور شد: وی دومین دروازه‌بان برتر تاریخ آسیا شناخته شده و همواره در کنار ملت ایران زیسته است و لازم است ورزشگاهی بنام وی نامگذاری شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632