جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

بازخوانی آخرین سخنان آیت‌الله توسلی در دفاع از سیدحسن خمینی

بازخوانی آخرین سخنان آیت‌الله توسلی در دفاع از سیدحسن خمینی
 
 
 
موج سوم: درگذشت آیت الله توسلی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و در حین سخنرانی اعتراضی خود، یكی از اتفاقات نادر در تاریخ انقلاب به شمار می‌رود.
در خصوص اینکه آیت‌الله توسلی از شدت عصبانیت و ناراحتی از اهانت‌های یک سایت طرفدار دولت احمدی‌نژاد به بیت امام دچار عارضه قلبی شد با اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید شد . آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی به شرح آن رویداد پرداخت و تایید کرد که آیت‌الله توسلی در اثر شدت تاثر از این جریان، ‌دچار حمله قلبی شده و نطق ایشان در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام ناتمام ماند.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن زیر ، متن کامل  نطق ناتمام ایشان در جلسه شنبه 26 بهمن‌ماه 1386  مجمع تشخیص مصلحت نظام است كه عینا از نوار پیاده شده است:

آقای توسلی : ایستادند در مقابل دشمنان خارجی كه این چنین به انقلاب اسلامی وفادار هستند و حضرت امام(ره) كه فرمودند: «جانم فدای تك تك این ملت.» امام(ره) این ملت را شناخت و با عرض تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت عزیز لبنان و حزب الله ، در رابطه با شهادت عماد مغنیه و با تاسف از اینكه در ایام دهه فجر(كه از روز ورود حضرت امام (ره) تا 22 بهمن، روز خوشحالی ملت ایران و همه به یاد امام (ره) بودند.) جای تاسف است كه در چنین ایامی به بیت رفیع حضرت امام (ره) آن طور اهانتها و تهمت‌ها و دروغ پردازیهایی شد كه حتی رادیوهای بیگانه همه كلمات این سایت را نقل كردند. همانطور كه حضرتعالی فرمودید ما نمی‌دانیم كه چه كسی هست. اما متوجه می‌شویم كه یك دستی در كار است كه بیت امام (ره) و شخصیت‌های مبارز اسلام را كه به انقلاب دلبستگی داشتند، آنها را از صحنه خارج كنند.

آقای حاج حسن آقای خمینی، دو تا مطلب ذكر كرد. كه حالا منشاء آن هم، من یك خوابی كه ایشان دیده بودند بگویم حدود دو ماه قبل، بعضی از بزرگان اطلاع دارند، ایشان گفتند كه من خواب دیدم امام(ره) به من فرمودند كه: «حسن من را دارند از این خانه بیرون می‌كنند» گفتم آقا چه كسی شما را از این خانه بیرون می‌كند. باز خواب دیدم دوباره كه امام(ره) فرمودند: «حسن من را دارند از این خانه بیرون می‌كنند.» تا سه مرتبه من این خواب را دیدم. البته من نمی‌گویم كه خواب حجت است، اما گاهی خوابهایی است كه انسان از آنها چیزهایی را متوجه می‌شود. من در كلمات حضرت امام(ره) مطالعه كردم و دیدم كه این پیش بینی را خود امام(ره) كرده است:« در تاریخ 23 آبان 61، اینجانب هیچگاه میل نداشتم و ندارم كه درباره نزدیكان خود سخنی بگویم یا دفاعی كنم. لكن علاوه بر آنكه در پیشگاه مقدس حق (جل و علا) مقصر و مجرم هستم و از درگاه متعالش امید عفو و بخشش دارم و تمام سرمایه ام اعتراف به تقصیر و عذر از آن است. و در نزد مسلمان و ملت عزیز نیز اعتراف به قصور، تقصیر و از آنان امید عفو و طلب آمرزش دارم. اما در پیش گروههایی و اشخاصی گناهانی نابخشودنی دارم. و احتمال قوی می‌دهم كه پس از من برای انتقام جویی از من به بعضی نزدیكان و دوستانم تهمت ها كه من آنها را ناروا می‌دانم بزنند. و به آتشی كه باید مرا بسوزانند، آنان را بسوزانند. و احیانا به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند.» این نامه‌ای است مفصل از امام(ره).

آقای هاشمی(رئیس) : این نامه كجا است؟ آیا این نامه چاپ شده؟

آقای توسلی : بله، عین نامه هست. البته این نامه مفصل است و من قسمتی از آن را خواندم.

آقای هاشمی(رئیس) : این در صحیفه نور و اینها هم هست؟

آقای توسلی :  در صحیفه  امام (ره) هست، و در وعده دیدار امام (ره) هست. این نامه در وعده دیدار امام (ره) هست و این نامه ای است.

آقای صانعی :  در دو سه جا هست.

آقای توسلی :  این نامه در دو، سه جا هست. شما ببینید آقای حاج حسن آقا یك مسئولیتش نگهداری ... ، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) مربوط به ایشان است. و اگر او نخواهد، امام(ره) را حفظ كند و كلمات امام(ره) را نگهداری كند، خوب چه كسی باید بكند؟ حاج حسن آقا یك كسی است كه هم تولیت آستانه حرم امام(ره) را دارد و هم مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) است. خوب وقتی كه نگاه می‌كند و می‌بیند كه كلمات امام(ره) دارد طور دیگری معنا می‌شود.

این وصیت نامه امام(ره) است در بند (ل) وصیت نامه: وصیت برادرانه من در این آخرین قدمهای آخرین عمر بر قوای مسلح به طور عموم، آن است كه: ای عزیزان كه به اسلام عشق می‌ورزید، بیدار باشید و هوشیار. وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه از مقررات نظام، عدم دخول در احزاب و گروهها و جبهه‌ها است، به آن عمل نمایید و قوای مسلح، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، درهیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می‌توانند قدرت نظام خود را حفظ كنند.»
امام(ره) در آنجا می‌فرمایند: به عنوان دفاع از من، ارزشهای انقلاب امام(ره) فقط به روضه خوانی و سینه زنی و اینها نیست. ارزشهای انقلاب امام(ره) به آن چیزهایی است كه امام(ره) از آنها خون دل می‌خورد. شما ببینید منشور روحانیت امام(ره) در سال 67 است. می‌فرمایند كه در 15 خرداد 42، مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر اینها بود مقابله را آسان می نمود. بلكه علاوه بر آن گلوله حیله مقدس نمایی، تحجر بود، گلوله زخم زبان و نفاق و دورویی كه هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می‌سوخت و می‌درید. عده‌ای مقدس نمای واپس‌گرا، همه چیز را حرام می‌دانستند. خون دلی كه پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است، هرگز از فشارها و سختی‌ها دیگران نخورده است.
امام(ره) آمد ارزشهای انقلاب را كه بگوید تهمت نزنید، دروغ نگویید، ریا نكنید. من یك روز داشتم می‌رفتم در اتفاق، دیدم كه مرحوم حاج احمد آقا، با یكی از دوستان دارند صحبت می‌كنند و به ایشان می‌گویند كه امروز خدمت امام(ره) نروید ایشان هر روز خدمت امام(ره) می‌رفتند. ایشان گفتند: كه برای چه؟ حاج احمد آقا فرمودند: آیا شما در جایی صحبتی كردید؟ ایشان گفت:‌ بله، فرمودند كه امام(ره) صحبت‌های شما را گوش كرده، شما در صحبت‌هایتان ظاهرا یك چیزهایی گفتید كه مثلا گفتید امام(ره) خدمت امام زمان(عج) می‌رسد. فریاد امام(ره) بلند شد كه:« این نسبتها چه هست كه به من می‌دهند. من هم خودم یك فرد عادی هستم. چرا این حرفها را به من نسبت می‌دهند. این حرفها چه هست كه نسبت به من می‌زنند.» شما خودتان در خاطرتان هست.

آقای هاشمی(رئیس) : این مسئله چه بود؟ آیا این مسئله سری است.

آقای توسلی : حالا نام ایشان را من چرا ببرم. اگر خواستید من به طور خصوصی به شما می‌گویم.

آقای هاشمی(رئیس) : حالا در مجمع كه، در حضور آقایان ایرادی ندارد.

آقای توسلی : عرض شود كه آن چیزی كه شما خودتان می‌دانید، آن سه نفری كه آمدند و می‌خواستند بگویند كه ما خدمت امام زمان(عج) می‌رسیم، شما واسطه بودید. دو نفر مرد بودند و یك خانم بود.

آقای هاشمی(رئیس) :  نه یك زن و شوهر بودند.

آقای توسلی :  به هر حال، یك كتاب خطی هم آوردند و بردند خدمت امام(ره) رسیدند و گفتند كه ما خدمت امام زمان(عج) می‌رسیم. امام(ره) فرمودند كه من «سه تا سئوال دارم»، اول اینها را از آقا سئوال كنید و برای من بیاورید، من با شما صحبت می‌كنم.

1- حادثه ی ربط حادث به قدیم برای من لاینحل مانده است
2- آن چیزی كه من به آن خیلی علاقه دارم چه هست؟
3- و یك چیزی هم گم كرده‌ام كه آن چه هست؟
مقصود امام(ره) از آن گم شده است ...

آقای هاشمی(رئیس) :  ایشان به یك عكسی علاقه مند بودند.

آقای توسلی : كه مقصود ایشان یكی از دیوان ایشان بود و یكی هم عكس رسول الله كه روبروی امام(ره) در اتاقشان عكس مبارك رسول الله بود. بنا شد كه بروند و خبر بیاورند، دو روز آمدند و سر سه راه، به مرحوم حاج احمد آقا، فرمودند كه:« برو ببین كه چه می‌گویند».

من متوجه نشدم كه چه چیزی گفتند به مرحوم حاج احمد آقا، كه وقتی برگشت، امام(ره) فرمودند و به ایشان گفت:« شیادها، دست از این حرفهایتان بردارید و دنبال این شیادی‌ها نروید.» برنامه امام(ره) این بود، نمی‌خواستند مردم را با این حرفها سرگرم كند. و حرف امام (ره) این بود ....

روایت آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی از لحظه مرگ یار دیرین امام (ره)
آیت الله هاشمی رفسنجانی،از جمله افرادی است كه در آخرین لحظات عمر آیت‌الله توسلی با ایشان بود و در مصاحبه‌ای به روایت آن روز پرداخت كه به شرح ذیل است:

شاهد بودم که در لحظه آخر برای دفاع از حضرت امام(س) قلبش گرفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد. برای من صحبت کردن درباره آیت‌الله توسلی که مرد بزرگی بود آسان نیست.

50 سال است که ما با ایشان در همه شرایط همکاری داشته‌ایم، ایشان شخصیتی مستقل، عالم، مجاهد، هوشیار و آگاه بود.

خوشبختانه خداوند نصیب ایشان کرد که چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب در کنار امام(س) باشد.جماران واقعیت وجودی آیت‌الله توسلی را خوب به یاد دارد تا زمانی که حسینیه جماران وجود دارد فکر نمی‌کنم که آیت‌الله توسلی فراموش شود.

ایشان سال‌ها فتوای امام(س) را عالمانه و با بیان خوب عنوان می‌کردند.برای من لحظه آخر عمر آیت‌الله توسلی یک لحظه تاریخی است و شما نمی‌دانید در آن لحظه بر من چه گذشت.

زمانی که ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام کارمان را شروع کردیم پیش از جلسه ایشان اجازه خواست تا چند کلمه‌ای حرف بزند. ایشان در طول 10 الی 12 دقیقه‌ای که سخن گفت به نکات مهمی‌اشاره کرد که برای من از لحاظ عرفانی دارای مضامین جالبی بود و همان چیزهایی را گفت که در وجودش بود.آیت‌الله توسلی مطالبی بیان کرد که قابل پخش است و این سخنان نیز پیاده شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

آیت‌الله توسلی زمانی که به نقطه حساسی از اظهاراتش رسید قلبش تحمل نکرد و منظره‌ای سخت برای من این بود که در حالی که چشمان من در چشم ایشان بود یک لحظه دیدم سر ایشان کج شد و از صندلی به زمین افتاد.

پس از این قضیه دکتر ولایتی بالای سر ایشان حاضر شد و تنفس مصنوعی داد و سپس آمبولانس آمد و ایشان از اتاق مجمع به بیرون منتقل شد و لحظاتی بعد به ما خبر دادند که ایشان دار فانی را وداع گفت.

موضوع جالب در زندگی ایشان این بود که تا آخر عمر برای خدا و در رکاب امام(س) گام برداشت و تا لحظه آخر برای دفاع از امام(س) جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روایت محمد هاشمی از درگذشت آیت الله توسلی در جلسه مجمع
محمد هاشمی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله حاضران در نشست مجمع، در خصوص چگونگی درگذشت آیت الله توسلی به یکی از سایت های خبری گفت: براساس آیین نامه مجمع تشخیص، هرکدام از اعضا می توانند در صورت تمایل، قبل از شروع جلسه رسمی در مورد مسائل روز به اظهار نظر بپردازند و در جلسه دیروز در حالی که آیت الله هاشمی رفسنجانی،قصد اعلام شروع جلسه رسمی مجمع را داشت، مرحوم توسلی دست خود را بلند کرد و گفتن قصد بیان چند جمله ای را دارد.

محمد هاشمی افزود: آیت الله توسلی در مورد قضیه اخیر اسائه ادب و توهین به بیت حضرت امام (ره) و حاج سید حسن آقای خمینی مطالب خود را آغاز کرد و در این باره نامه ای از حضرت امام (ره) که در سال 1361 نوشته شده بود، قرائت کرد که بر اساس یکی از فراز های این نامه حضرت امام (ره) پیش بینی کرده بود بعد از ایشان گروهی مقدس نما ومتحجر و واپسگرا در قالب دفاع از امام، فرزندان، دوستان، یاران و بیت ایشان را مورد توهین و برخورد قرار خواهند داد و سپس گفت که سید حسن آقا مسئول موسسه تنظیم ونشر آثار امام است و اگر ایشان نتواند دیدگاه های امام را بیان کند چه کسی می تواند این کار را انجام دهد.

وی یادآور شد: مرحوم توسلی با بیان هر کدام از این جملات به شدت با بغض سخن می گفت و در مواردی اشک ریخت و با گریه ادامه سخن می داد و از شدت تاثر، منقطع سخن می گفت.

هاشمی اضافه کرد: آیت الله توسلی یادآوری کرد که در زمان امام نیز مقدس نماها می کوشیدند خود را مطرح کنند. آیت الله توسلی در ادامه در حالی که مطالبی را از قبل آماده کرده بود، و با استناد به انها سخن می گفت، مطلبی را از قول امام نقل کرد که بر اساس آن امام فرموده اند مبارزه و سختی ها برای پیروزی انقلاب، فقط گلوله و سرنیزه نبود که اگر بود تحملش بسیار آسان تر بود بلکه زخم زبان ها و طعنه ها، بسیار دردناک تر و جگر سوز تر از گلوله بود که آیت الله توسلی در بیان این سخنان باز هم به گریه افتاد و در حالی که بار دیگر، سخن دیگری از امام درباره متحجران و مقدس نماها و واپسگراها را بیان می کرد در زمانی که به کلمه" واپسگراها" رسید از روی صندلی به پایین افتاد که بلافاصله دکتر ولایتی که در جلسه حاضر بود، بر بالین وی حاضر شد و در همین زمان آمبولانس نیز به محل رسید و ایشان را به بیمارستان شهید شوریده منتقل کرد اما ساعتی بعد کسانی که همراه ایشان به بیمارستان رفته بودند خبر دادند که ایشان به لقا»لله پیوسته اند.

به گزارش پارلمان‌نیوز، یکی از سایت‌های حامی دولت که بعدها دست اندرکاران آن اقدام به انتشار نشریه‌ای سراسر توهین به یاران امام و انقلاب کردند، اهانت‌ها و تهمت‌های بی‌شرمانه‌ای را متوجه یادگار امام راحل کردند که در آن زمان با واکنش قاطع یاران امام و انقلاب، موجی در محکومیت این اقدام به راه افتاد و آن سایت نیز مسدود شد، اما از آن زمان آن افراد تلاش فراوانی برای اجرای آمال و آرزوهای خود در به حاشیه راندن بیت امام آغاز کردند که هر چند ماه یک بار نمونه‌ای از آن تلاش‌ها بخصوص در یکسال اخیر در یکی از سایت‌های اصلی حامی دولت قابل مشاهده بوده است.
تاریخ انتشار: ١٦ خرداد ١٣٨٩

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632