جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

هشدارهاشمی رفسنجانی:مارهای افسرده؛مزورانه پشت خاکریزی پناه گرفته‌اند که مطمئنا آخرین و بالاترین هدف آنها خواهد بود

 
 
 
آقای هاشمی رفسنجانی در یادداشتی در وب سایت شخصی خود، نوشته است که ۳۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی «بقایای فکری دین زدایی و روحانیت ستیزی سر برآورده اند و خاکریز به خاکریز جلو می آیند و شاهدیم که پس از توهین و تهمت به سران روحانی عرصه سیاست در ۳۰ سال گذشته، به فضلا و علما و مراجع قم رسیده اند.» به نظر می رسد اشاره آقای هاشمی رفسنجانی به رویدادهای یک و سال و نیم اخیر و توهین به برخی از مراجع تقلید است که مواضعی در همراهی با معترضان به نتایج انتخابات و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور داشتند.
دامنه این گونه رفتارهای کم سابقه با مراجع دینی در هفته های گذشته به برخی از مراجع تقلید از جمله آیت الله وحید خراسانی روحانی بلندپایه در قم رسید که بنابر دیدگاه سنتی خود دخالت مستقیمی در امور سیاسی و حکومتی ندارد.
اکبر هاشمی رفسنجانی که از حدود یک سال و نیم پیش به عنوان خطیب در نماز جمعه تهران حاضر نشده، اخیرا دیدگاه های خود را به جز سخنرانی در دیدارهای عمومی از طریق وب سایت اش هم منتشر می کندآقای هاشمی رفسنجانی در یادداشت خود «توهین و تهمت» به روحانیون را شیوه کسانی خوانده که «پایه‌های قدرت خویش را بر تارهای عنکبوتی بنا نهاده‌اند» و ادامه داده که «شگفتا در تاریخ بسیار دیدیم و شنیدیم که حاکمان ناحق بسیاری، برای بقای خویش به این شیوه نخ‌نما تمسک جستند.»
اکبر هاشمی رفسنجانی در حال حاضر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری است که وظیفه آن نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی است و اختیار عزل و نصب او را هم دارد.
آقای هاشمی رفسنجانی هم طی یک سال و نیم اخیر از سوی برخی از چهره های مورد حمایت دولت مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است. برخی از اقدامات او از جمله مضمون آخرین خطبه نماز جمعه ای که به امامت اش برگزار شد، مورد انتقاد کم سابقه ای قرار دارد.
او در خطبه های نماز جمعه پس از انتخابات ریاست جمهوری خواهان آزادی زندانیان سیاسی و «بازگرداندن اعتماد مردم» نسبت به سلامت انتخابات شده بود.
برخی از طرفداران دولت می گویند که «سکوت» آقای هاشمی رفسنجانی در برابر معترضان و رهبران مخالف دولت نوعی همراهی با آنها و «خیانت» محسوب می شود. آقای هاشمی رفسنجانی از چند هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون به عنوان امام جمعه در نماز جمعه تهران شرکت نکرده و دیدگاه های خود را در جریان دیدارهای عمومی و انتشار مطالبی در وب سایت اش منتشر می کند.
هشدار در سالگرد اعتراض به مقاله روزنامه اطلاعات
آقای هاشمی رفسنجانی در یادداشت هشدارآمیز خود را به مناسبت ۱۶ دی،متذکرمیشود تأسف‌آور است که این بار برای توهین و تهمت، لباس رشیدی مطلق‌ها را درآورده اندو خرقه دوستی و ارشاد پوشیده‌اند، رندانه با چراغی که دروغ را اخلاق، تهمت را مبارزه و توهین را جهاد می‌دانند، مزورانه پشت خاکریزی پناه گرفته‌اند که مطمئنا آخرین و بالاترین هدف آنها خواهد بود
با این همه اکبر هاشمی رفسنجانی در یادداشت اخیر خود از زاویه دیگری به این مناسبت نگاه کرده و نوشته است که «۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بقایای فکری دین‌زدایی و روحانیت‌ستیزی که در بهار هوشیاری مردم ایران، چون مارهای افسرده سر در خاک انتقام فرو برده بودند، در پاییز بداخلاقی‌های سیاسی و اختلافات سلیقه‌ای، پوست‌اندازی کرده و سر برآورده‌اند.»
به نوشته آقای هاشمی رفسنجانی «تاسف‌آور است که این بار برای توهین و تهمت، لباس رشیدی مطلق‌ها را درآورده و خرقه دوستی و ارشاد پوشیده‌اند، رندانه با چراغی که دروغ را اخلاق، تهمت را مبارزه و توهین را جهاد می‌دانند، مزورانه پشت خاکریزی پناه گرفته‌اند که مطمئنا آخرین و بالاترین هدف آنها خواهد بود.»
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632