جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

دوستان عزيز به دليل مهم بودن اين خبر تمام خبر بدون كم و كاست براي شما درج گرديد

 نظرات بر گرفته از سايت كلمه

قضاوت با شما

 

 پیامی به گردهمایی دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران

 

خاتمی: باید تلاش کرد و از هزینه‌ها نهراسید، اما با روش‌های مدنی و با پرهیز از خشونت

چکیده : باید امیدوار بود، باید تلاش کرد و از دادن هزینه ها نهراسید و البته همواره روشی که عرضه شده است و روشی که دانشجویان ما به آن پایبند هستند و اصلاحات ما به آن پایبند است، پیروی از روش های مدنی و پرهیز از خشونت و نفی خشونت از طرف هرکس که می خواهد باشد. چه از طرف کسانی که قدرت را در دست دارند و چه از طرف کسانی که به هر حال ممکن است مسایل و اعتراضاتی داشته باشند. راه ما راه آرام جنبش مدنی است و پایبندی به معیارها و موازینی که ملت ما داشته است و از جمله در انقلاب بزرگش تجلی داشته است.

سید محمد خاتمی در پیامی به همایش دانشجویی “امید، رساترین اعتراض” که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، خطاب به دانشجویان تاکید کرد: باید امیدوار بود، باید تلاش کرد و از دادن هزینه ها نهراسید و البته همواره روشی که عرضه شده است و روشی که دانشجویان ما به آن پایبند هستند و اصلاحات ما به آن پایبند است، پیروی از روش های مدنی و پرهیز از خشونت و نفی خشونت از طرف هرکس که می خواهد باشد. چه از طرف کسانی که قدرت را در دست دارند و چه از طرف کسانی که به هر حال ممکن است مسایل و اعتراضاتی داشته باشند. راه ما راه آرام جنبش مدنی است و پایبندی به معیارها و موازینی که ملت ما داشته است و از جمله در انقلاب بزرگش تجلی داشته است.
به گزارش کلمه، رئیس‌جمهور سابق اصلاح طلب در این پیام که به صورت تصویری برای دانشجویان ارسال شده بود و امروز در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران پخش شد، همچنین گفت: فضایی که امروز متاسفانه کم و بیش شاهد هستیم که نیست. فشارهایی که روی بسیاری از اساتید و دانشجویان می آید، درخور و در شان دانشگاه نظام جمهوری اسلامی نیست.
متن کامل این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بازهم شانزده آذر دیگر و بازهم بزرگداشت واقعه مهم، نه فقظ برای دانشگاه و دانشگاهیان که برای ملت شریف و بزرگوار ایران، واقعه ای که در تاریخ معاصر ما، نقش ممتازی داشته است و نشان دهنده پیشتازی و پیشگامی جامعه دانشگاهی ما در مسیر بلندی که ملت ما برای استقلال و آزادی و سربلندی داشته است و نیز امسال شانزده آذر مقارن است با اول محرم الحرام و هنگامی که مردم بزرگوار ما یاد و خاطره عاشورا و حضرت امام حسین (ع) را گرامی می دارند. این تقارن می تواند نماد پیوندی باشد که میان حرکت آزادی خواهانه و استقلال طلبانه و سرفرازی طلب ملت ما با پیام عاشورا و قیام عاشورا دارد. ملت ما برای آزادی، برای استقلال، برای رهایی از مدار عقب ماندگی تلاش می کند و برای این تلاش خود هزینه های فراوانی هم پرداخته است.
بدون تردید ملت ما از محرم درس های بزرگی آموخته است. بزرگترین درس، زنده نگه داشتن روح امید برای حرکت دوران ساز خویش است. یعنی عاشورا به ما آموخت که در سخت ترین شرایط و با وجود کمبود امکانات و بودن همه عوامل علیه یک جریان، می توان با نشاط به آینده امید داشت، اقدام و حرکت کرد و ملت ما با همین الهام و درس آموزی از این محرم بوده است که در مبارزه خود با استبداد، با استعمار، با سرکوبی و برای رسیدن به آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خود، بدون اینکه یاسی به خود راه بدهد و با وجود هزینه های فراوان راه را ادامه داده است و الحق که این ملت شایستگی های بزرگ خود را در مراحل و مقاطع مختلف تاریخ نشان داده است. از جمله در انقلاب مشروطیت، در نهضت مقاومت ملی و به خصوص در انقلاب بزرگ اسلامی حاصل کار و تلاش و حرکت این ملت و جنبش این ملت به سوی سرافرازی و استقلال و آزادی بوده است و در همه این لحظات راز و رمز پیروزی یعنی شکیبایی و صبر را و مقاومت و پایداری را در جان خود افزایش داده است.
شانزده آذر حادثه بزرگی بود که در سرمای استخوانسوز حاکمیت استبداد و استیلای جهانخواران رخ داد و مردم ما با پیشتازی دانشگاه ما و دانشجویان ما در مقابل کودتای آمریکایی و انگلیسی ایستادند و ابراز وجود کردند. کودتایی که به دست عوامل آمریکا و انگلیس، علیه دولت ملی دکترمصدق رخ داد. و ملت ما اعتراض خود را به این جریانی که ایجاد شده بود نشان داد و دانشگاه و دانشگاهیان ما هم در این امر پیشتاز بودند؛ خون سه شهید بزرگواری که در ۱۶ آذر به زمین ریخته شد آفتابی شد برای زندگی ملت ما و نشان داد که جنبش دانشجویی با ملت ما و خواست های او همراه است بلکه در عرصه های حساس و تعیین کننده نقش پیشتازی را دارد و پرچم دار حرکت کارهایی است که تا رسیدن به آزادی و استقلال و حاکمیت بر سرنوشت خود آرام نخواهد گرفت حرکتی که تداوم یافت و در انقلاب کبیر اسلامی تجلی ویژه‏ای داشت.
جنبش دانشجویی ما زنده بود و زنده است و زنده خواهد ماند. رسالت بزرگ دانشجو چون گذشته عبارت است از بیداری و بیداری گری، و روشن بینی و روشنگری، و امید برای آینده و تلاش برای جلوگیری از ضعف و فتور در حرکتی که به هر حال برای رسیدن به آرمان ها و اهدافش باید هزینه هایی بپردازد و این حرکت به سوی آزادی معنوی و مادی است و نیز رسالت دانشجو عبارت است از سیاست ورزی نه سیاست زدگی و استقلال نه تحت تاثیر جریان های خاصی که از بیرون بخواهند روی دانشگاه و دانشجویان اثر بگذارند. امروز نیازهای فراوان داریم که از جمله می توان مواردی را ذکر کرد:
یک: پرهیز از یاس و ناامیدی بخصوص با درس گرفتن از عاشورا و تقویت نشاط برای حرکت و درس گرفتن از قیام ابا عبدالله (ع) که در سخت ترین شرایط و با وجود کمترین امکانات می توان به آینده نگریست و آرمانخواهی و آزادی خواهی و جهت حرکت را تکاملی را رها نکرد. چه عنوان خوبی برای این نشست انتخاب شده است. امید، رساترین اعتراض، که اگر امید بود آینده هم تعیین کننده خواهد بود، برای مردمی که آرمانخواه هستند.
دوم: هوشیاری در برابر توطئه های درونی و بیرونی. کشور ما، ملت ما و انقلاب ما با مشکلات و توطئه های بزرگی روبه روست و در معرض آسیب هایی است. توطئه هایی که برای نابودی حرکت ملت ایران، برای سرنگونی نظامی که برآمده از خواست و اراده مردم است، یعنی جمهوری اسلامی و برای لطمه زدن به ایران، ایرانی و منافع ایران. ما نمونه های آن را در جنگ هشت ساله دیدیم. در رواج امواج سهمگین تروریسم، در این مملکت دیدیم. در تحریم ها و فشارهای سیاسی و تبلیغاتی علیه خودمان آزمودیم و هم اکنون هم این توطئه ها وجود دارد که نمونه های آن ترورها و کشتارهایی است که مسلما دست عوامل بیگانه را در آن نمی توان نادیده گرفت. از جمله طی یکی دو سال گذشته با هدف گرفتن شخصیت های علمی و استادان برجسته، در واقع تلاش می کنند تا ملت را از بازوهای توانمندی که برای پیشرفت و عظمت و عزت و آزادی دارند محروم کنند. این توطئه ها وجود داشته و وجود دارند و بیداری و روشن بینی حکم می کند که در مقابل این توطئه ها هوشیار باشیم. از طرف دیگر در درون هم، ما شاهد بعضی روشهای نادرست و سیاست های غلط هستیم که می تواند لااقل در مسیر توطئه های دشمن علیه مردم و کشورمان باشد. آن سیاست ها و روش هایی که می کوشد چهره نظام را، آگاهانه یا ناآگاهانه زشت جلوه دهد و جمهوری اسلامی را، جمهوری ای که با حقوق بشر، با ضوابط و معیارهای انسانی و اسلامی ناسازگار است و حتی قوانین مورد نظر و مورد تصویب خود را رعایت نمی کند، نشان دهد و با تبلیغات وسیع این چهره را زشت نشان دهند تا بتواند ضربه نهایی خود را بر این کشور وارد نمایند و همین رفتارها می تواند بهانه به دست دشمنانی بدهد که اصل ملت ایران؛ اصل انقلاب و اصل نظام ما را نمی خواهند. باید در مقابل همه توطئه ها، توطئه های درونی و بیرونی هشیار بود و جنبش دانشجویی ما، دانشگاهیان ما، نسل فرهیخته ما، اولی و احق هستند برای داشتن این هوشیاری و نیز سرایت دادن این هوشیاری به میان جامعه و آگاه کردن جامعه در همه جهات.
سوم: دانشگاه کانون بینش و دانش است و نقش بزرگی در انقلاب داشته است. شهدای بزرگ دانشجوی ما کم نیستند که در جنگ تحمیلی و در دفاع از تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب ما فداکاری کردند و در عرصه های دیگر، در مبارزه با ترفندهای استعمار، در حرکت ها و جریاناتی که ضد آزادی و آبادانی کشور بود، جنبش دانشجویی ما نقش داشته و نقش خواهد داشت. این نشانه همان بینش درستی است که در دانشگاه های ما وجود دارد و امروز هم باید وجود داشته باشد؛ و امروز مهمترین وظیفه او برافراشته نگه داشتن پرچم آزادی خواهی، اخلاق مداری و پیشرفت جویی در جامعه است و نیز اهتمام به حقوق ملت و نیز دست آورد بزرگی که انقلاب اسلامی ما داشته، یعنی حاکمیت انسان بر سرنوشت خود و لوازم آن، یعنی آزادی های اساسی که از جمله در قانون اساسی ما مشخص شده است و به خصوص نسل دانشگاهی ما باید به همه قانون اساسی و بالاخص به فصل سوم قانون اساسی که بیان کننده حقوق ملت است اهتمام بکند و آگاهی خود را بالا ببرد و این آگاهی را در جامعه افزایش دهد.
و چهارمین نکته اینکه، انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، این با سابقه ترین جریان آزادی خواه و مومن و متعهدی که در عین وفاداری به آرمان های انقلاب و امام به چارچوب های اساسی نظام همواره از حقوق ملت دفاع کرده است و از فضای امن و آزاد در جامعه دفاع کرده و خواستار فضایی شده است که همگان بتوانند، همه کسانی که به قانون اساسی در عمل پایبند هستند حضور فعال داشته باشند و حقوقشان تامین بشود و به خصوص دانشگاه ها در فضای باز و آزاد باشد. فضایی که امروز متاسفانه کم و بیش شاهد هستیم که نیست.
فشارهایی که روی بسیاری از اساتید و دانشجویان می آید، درخور و در شان دانشگاه نظام جمهوری اسلامی نیست و انجمن اسلامی دانشجویان در عین پایبندی به دین، پایبندی به ارزش های انقلاب، پایبندی به چارچوب های نظام و قانون اساسی همواره تلاش کرده است که با آرامش و اعتدال و منطق این مسیر را ادامه دهد و در واقع رسالت ادامه راه جنبش آزادی خواهانه و استقلال طلبانه و عزت مدارانه جنبش دانشجویی را ادامه دهد. انشاءالله در آینده هم ادامه خواهد داد.
امروز نقش مهم روشنگری، ایجاد تفاهم، اصلاح طلبی، عدالت خواهی، آزادی جویی و… مسایلی است که بر عهده همه دانشجویان به خصوص دانشجویان مسلمانی است که دلبسته به این انقلاب و نظام هستند و از روش هایی که می توانند در درجه اول لطمه به خود نظام بزنند، ناراحت اند و انکار می کنند. امیدوارم که ما همواره شاهد پیشرفت و اعتلا باشیم و امیدوار باشیم که آینده ای بهتر از امروز داشته باشیم و بتوانیم به آرمانهایی که اماممان داشت، آرمانهایی که در انقلاب ما بود، خواسته هایی که ملت ما داشت و از جمله در قانون اساسی ما منعکس هست برسیم و با یاری خداوند می رسیم .
باید امیدوار بود، باید تلاش کرد و از دادن هزینه ها نهراسید و البته همواره روشی که عرضه شده است و روشی که دانشجویان ما به آن پایبند هستند و اصلاحات ما به آن پایبند است، پیروی از روش های مدنی و پرهیز از خشونت و نفی خشونت از طرف هرکس که می خواهد باشد. چه از طرف کسانی که قدرت را در دست دارند و چه از طرف کسانی که به هر حال ممکن است مسایل و اعتراضاتی داشته باشند.
راه ما راه آرام جنبش مدنیست و پایبندی به معیارها و موازینی که ملت ما داشته است و از جمله در انقلاب بزرگش تجلی داشته است. امیدوارم که شاهد موفقیت همه اقشار جامعه در همه عرصه ها باشیم و آینده درخشان ملت را همگی مورد توجه قرار دهیم و با امید به آن سو حرکت کنیم. پیروز و شاد و سرافراز باشید.
  • حسین
    درود
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۵ ۱۱:۵۶ ب.ظ   پاسخ دادن
  • مخالف رادیکالیسم
    نوشته های آقای خاتمی در تاریخ خواهد ماند و نشان خواهد داد که در این برهه زمانی بودند کسانی که با افراط به هر نحو مخالف بودند
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۰ ق.ظ   پاسخ دادن
  • ناشناس
    دوباره می سازمت وطن
    درود بر مردان بزرگی که امید را در قلب های ما گرم نگه می دارند
    سلام بر خاتمی عزیز میرحسین نازنین و کروبی دلاور
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۰۲ ق.ظ   پاسخ دادن
  • عبید سن خوزانی
    آقا سید ماکه قصد خشونت نداریم ما میریم بیرون ومثل بچه آدم دستهای همو میگیریم و ساکت و آرام راه میریم. اینا هستند که میریزند شیشه ویترین ها را میشکنند، شیشه ماشین ها را می شکنند. آتش میزنند. آدم می کشتند، کتک میزنند. یکی دوهزار نفر را دستیگر می کنند و بعد هم حبس و وثیقه. سیدبزرگوار ما که مرض نداریم شلوغ کنیم. میگیم به ما اجازه رسمی بدین که روزهای تاریخی بیاییم بیرون مراسم برپا کنیم هزاربهانه میارن که نمیشه. اونوقت خودشون تا یکی میره قم و مشهد میریزن تو خیابونها و پنجاه هزارنفر راهم فتوشاب می کنند و میگن دومیلیون اومده بودن بیرون. اونجای آدم دروغگو.
    شما که پیش اینها اعتباری دارین، ریش گرو بگذارین من تضمین میکنم این بچه میآیند بیرون و به احترام این قسمت سفید موهای ریشم شلوغ هم نمی کنند. ما هم واقعا به احترام شما همین کار را می کنیم. اگر اینا اجازه دادند. به بین سید کرم ازخود درخته. اینا تا ما میاییم بدنمونو بخاریم فوری برامون قمه و ششلول میکشن. این که وضعش نمیشه. آخرش مردم میترکن و بد جوری هم میترکن اینو من گفته باشم ها
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۸ ق.ظ   پاسخ دادن
    • مجتبی
      حرفات کاملا درسته، منم تو خیابون تمام اون چیزایی که نوشتی از ماموران امنیتی، نظامی، انتظامی، سپاهی و بسیجی حکومت به رای العین مشاهده کرده ام. ولی با یه حرفت کاملا موافقم و خیلی ازش خوشم اومد و به نظرم میاد که خیلی خیلی درسته. اونم اینه که گفتی” آخرش مردم میترکن و بد جوری هم میترکن اینو من گفته باشم ها”
      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۰:۴۷ ق.ظ   پاسخ دادن
  • بسیجی
    به نام خدای امام برحق ما خامنه ای .معلوم است که فتنه گران بی بصیرت از هیچ هزینه ای برای نظام و امام و مسلمین
    هراسی ندارند .چرا که به پشتیبانی دشمنان نظام و رهبری در غفلت خود احساس امنیت میکنند .اگر بصیرت داشتند سربازان گمنام امام زمان را میدیدند واز سعه ی صدر و رافت امام خامنه ای سوء استفاده نمیکردند .
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱:۳۵ ق.ظ   پاسخ دادن
    • ناشناس
      چندین بار هست که خواستم جوابی برای این آقا بنویسم هی پرهیز کردم.
      اساس سخنان ایشان شرک است. حال از کدام نوع بماند.
      اما نکته اساسی در هر جامعه ای این است که اگر به هر چیزی تقدس ببخشید نمی توانید آن را نقد کنید. بت پرستان به بت تقدس بخشیدند و هرکه راجع به بت سخن گفت او را کشتند.
      این آقا هم به رهبری تقدس می بخشند و به همین خاطر از نقد رهبری حتی در ذهن خویش نیز می ترسند!
      هیچ کس جز معصومین بری از خطا نیست. البته حضرت آقا کارشان درست است اما اگر ما بخواهیم با همین رویه پیش برویم نظام ما تبدیل به نظام چاپلوسی خواهد شد.
      شاید هم شده است.
      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۴:۵۴ ق.ظ   پاسخ دادن
      • آزادترین کشور دنیا
        حرفهای ایشان شرک نیست.کلیشه ای و لوگوئیک هست برای اهداف جنگ روانی.با یک مقدمه و موخره ثابت شروع میشود.دیگر وقتی بیننده ثابت رسانه میلی هستیم این حرکات برایمان جا افتاده
        0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۰:۱۶ ق.ظ   پاسخ دادن
    • سارا
      دوست گرامی!
      شما در گذشته ادعا میکردی حرف بدون سند نمیزنی. من هم گمان میکردم واقعا چنین هستی که میگویی ولی در کامنتهای جدیدت چنین نشان میدهی که دچار عناد و لجاجت شده ای.
      اشکالی ندارد!!!!!!!! خوب بو کن! چه بویی به مشامت میرسد؟ آیا بوی در هم شکستن نظامی پر مدعا ولی توخالی که فساد اخلاقی و شخصیتی رهبرانش تمام آنرا فرا گرفته و به زودی خود را از بین خواهد برد نیست؟
      سفارشی کوچک دارم و آن اینکه اگر برای مقاصدی خاص_ پستی، مقامی، ثروتی، قدرتی_ از آن حمایت کرده ای و میکنی خود را کنار بکش زیرا به زودی باید در پیشگاه مردم برای رسیدگی به اعمالت حاضر شوی. اگر باتوم بدست گرفته ای و مردمی را در خیابان، کوی دانشگاه یا کهریزک مورد ضرب و شتم یا شکنجه قرار داده ای هیچ سفارشی برایت ندارم. فقط آرزو دارم عمر درازی داشته باشی!
      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۹:۱۰ ق.ظ   پاسخ دادن
    • آزادترین کشور دنیا
      آقای بسیجی تو این دو سه روزه (۱۶ آذر) خیلی لحنت بد شده. ازکامنتهات بوی باتوم و اولتیماتوم میاد.
      ببین همه اینها نشانه است!!کامپیوترت داغ نکنه
      0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۰:۲۰ ق.ظ   پاسخ دادن
  • آینده روشن
    خدا شما و هم قطاران سبزتان را حفظ کند ای سید بزرگوار….همه ما با امید وصحه صدر در این تحول عظیم شریک میشویم…یا حق
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۳:۳۳ ق.ظ   پاسخ دادن
  • زنده باد سبز
    این بسیجی‌ چرا نوشته خدای امام بر حق امام خامنه ای،امام اگه امام باشه برحق هست نیاز نیست بگی‌ امام بر حق،وقتی‌ میگی‌ بر حق یعنی‌ به حق بودنش شک داری و میخوای به دیگران بقبولانی که ایشان بر حق هستند،در ثانی‌ اگه به ولایت فقیه هم اعتقاد داشته باشی‌ رهبر میشه نایب امام نه خود امام
    ===
    خاتمی عزیز و نجیب ،سخنان تو فرح بخش روح و جان ماست ،پاینده باشی‌ بزرگ مرد
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۶:۱۷ ق.ظ   پاسخ دادن
  • 349
    بسم الله الرحمن الرحــــــیم هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون إِنَّمَا یتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ إِنَّمَا یخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ
    بنام خداوند بخشنده و مهــــــــــربان آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟! تنها خردمندان متذکر می‌شوند عالمان حقیقی کسانی هستند که از خداوند متعال خشیت دارند و همواره بزرگی او را در یاد دارند پس جاودان باد سلسله و ثلاله و گلهای خوشبوی نهضت الهی عدم خشونت و منطق گرا که همواره از صدر تاریخ بشر و از پیامبران الهی (ع) تا جانشینان آنها و اهل بیت (ع) تا به الان که چراغ این راه را روشن نگاه داشتند و با سلاح ایمان و صبر و استقامت و علم و آگاهی همچون صخره در برابر تمامی ناملایمات تاریخ و جاهلان پایداری می ورزند
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۸:۲۷ ق.ظ   پاسخ دادن
  • حسین
    جرا شما خودتان همین خاتمی و موسوی را می برستین ؟؟؟
    انها هم مثل شما از رهبرشان بیروی می کنن واقعا که شما جای دیکرتان می سوزد
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۸:۵۳ ق.ظ   پاسخ دادن
  • سبز سیدی
    سلام و درود بر امام خوبان که برای برانداختن ظلم و ستم یزیدیان بر خاست و برای همگان درس امر به معروف و نهی از منکر عملی داد که برای حفاظت از اسلام ناب محمدی باید جان و سر و خانواده و… را باید فدا کرد…
    سلام بر بسیجیان سرافراز اسلام از صدر اسلام(عمارو سمیه و …) تا عاشورا(عباس و اکبرو علی اصغر و ..)و… که در راه دفاع از ولایت خون دادند و این نهال را آبیاری کردند تاکنون …و بسیجیان راه امام زمان و نایب برحقش امام خامنه ای (برای روشن شدن بی مغزان می گویم امام به معنای پیشوا ست نه اینکه ولی فقیه معصوم باشد ،بلکه ایشان نایب امام زمان هستند) و بسیجیان به خون غلتیده در زمان فتنه یزیدی سبز…
    خاتمی هم به عنوان یکی از سران فتنه، اگر به واقع معتقد به مردم سالاری است ،بهتر است فیلم های سانسور نشده ۹ دی و ۲۲ بهمن را بازنگری کند تا شعارهای مرگ بر موسوی کروبی و خاتمی را از زبان مردم خداجوی میلیونی ایران را بشنود….و سپس به رفتارشناسی مردم بپردازد…
    درود بر مقام عظمای ولایت،امام خامنه ای…علمدار ولایت بسیجیان فدایت…
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۹:۴۲ ق.ظ   پاسخ دادن
  • حقگو
    درود ما بر تمام رهروان آقا اباعبدا… ولعنت خدا و پیامبرش بر تمام فتنه گران درهرلباسی وهر عنوانی که دارند.
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۰:۰۶ ق.ظ   پاسخ دادن
  • bardia
    زنده باد سید خندان
    تمامی مسئولین کشورمان جوانمردی را باید از این سید یاد بگیرند که همیشه میگفت:
    زنده باد دشمن من
    روز دانشجو مبارک
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۰:۳۳ ق.ظ   پاسخ دادن
  • دانشجو
    اگردرکام پایییزیم سبزیم
    اگرازدردلبریزیم سبزیم
    اگرچه زرد می افتیم برخاک
    ولی فرداکه برخیزیم سبزیم
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۰:۳۵ ق.ظ   پاسخ دادن
  • سبز
    سلام امید جوانان
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۱:۱۶ ق.ظ   پاسخ دادن
  • ناشناس
    تا امید هست اعتراض هست و زندگی هم
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۱:۱۷ ق.ظ   پاسخ دادن
  • یک رزمنده
    برای سلامتی سران سبز ایران, صلوات بفرست.
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۲۴ ب.ظ   پاسخ دادن
  • محمد مهدی
    چرا توی این بیانیه جنبش سبز گم شده ؟؟؟
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۵۲ ب.ظ   پاسخ دادن
  • ناشناس
    ای کاش صدا و سیما فقط برای یک ماه به دست گروه های بی قصد و غرض و دنبال حقیقت داده می شد. ای کاش به جای این همه برنامه های مزخرف که هزینه اش از جیب ما ملت بدبخت تأمین می شود، چند برنامه که به ارتقاء فرهنگ و آگاهی مردم کمک می کرد به نمایش در می آمد. « ای کاش فقط برای ۱ ماه در این مملکت دیکتاتوری حاکم نبود »
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱:۴۵ ب.ظ   پاسخ دادن
  • Ghalam Faranseh
    Che Benvisam Ke Darkhoor e Andisheh at Baashad Va Johar e Ghalamat Ra Hamrang Shavad ?! Ke Az Tafakor e Sabz e Andisheh at Che Nahaal ha Ke Sar Be Asmaan Kashideh and. Va Faghat Khodat Midaani Ke Posht e An Tabasom e Jaavdaaneh at Che Andoohist Az Bi Kheradiha ! Be Raasti Ke Khaatami Hasti Bar Rekaab e AZADI. Ghalam Faranseh
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱:۴۶ ب.ظ   پاسخ دادن
  • سادات سبز
    خاتمی عزیز مانندهمیشه سخنانتان مرهم است جگونه است که نمی شنوند؟
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۱:۵۴ ب.ظ   پاسخ دادن
  • عدالت
    من نفهمیدم این آقا کی شد امام ؟!تا وقتی اعتقادم به ۱۲ امامم راسخه و در راهی جز راه عدالت علی(ع)قدم برنمیدارم،نیازی نیست به این داعیه های دروغین امامت …
    دروووود بر سید خاتمی….
    0 Thumb up 0Thumb down ۱۳۸۹/۰۹/۱۶ ۳:۲۱ ب.ظ   پاسخ دادن
  • ali
    با سلام به تمام گرداندکان سایت کلمه ایا میشود سخنرانی تصویری خاتمی را جایی تهیه کرد لطفا بگوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632