جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

خطیبان جمعه:کارشکنی در طرح هدفمندی یارانه‌ها، کارشکنی در دین و قرآن است

خطیبان نماز جمعه امروز تهران و شهرهای مختلف کشور، اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها را “جراحی بزرگ اقتصادی” دانسته و اظهار داشتند که مردم باید “به توصیه‌های دولت در هنگام اجرای این طرح” توجه کنند چرا که به گفته آنان ” کارشکنی در طرح هدفمندی یارانه‌ها، کارشکنی در دین و قرآن است.”
اشاره به حوادث عاشورای سال گذشته و راهپیمایی دولتی روز نهم دی همان سال یکی دیگر از موضوعات مطرح شده توسط امامان جمعه این هفته بود که راهپیمایی کم‌جمعیت و دولتی روز نهم دی ماه را “حماسه‌ای ملی” خوانده و حتی پیشنهاد کردند که “۹ تا ۱۹ دی به نام دهه بصیرت نامگذاری شود.”
خطیبان نماز جمعه، طبق روال همیشگیِ خود، حمله به جنبش سبز و آزادیخواهانۀ مردم را نیز مدنظر داشته و با اشاره به حوادث عاشورای سال گذشته، معترضان را در زمرۀ لشکریان مخالف امام حسین عنوان کردند.
تهران: در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دقت بیشتری صورت گیرد
امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به مسأله هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: بحث اقتصاد، اصلی است که در جاهای مختلف قرآن به آن اشاره شده و بخشی از عدل و قسط، همین بحث اقتصاد است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: زمانی که به سمت عدل و قسط حرکت می‌کنیم باید در جامعه اسلامی به اینجا برسیم که اقتصاد آن سالم و سرمایه‌گذاری درست بوده و شاهد ازدواج آسان و تشکیل خانواده به‌راحتی باشیم.
وی دادن سوبسید از سوی دولت را یکی از بیماری‌های مختلف در اقتصاد عنوان کرد و گفت: مشخص نیست که این سوبسید را دولت باید به اغنیا بدهد یا فقرا.
امامی کاشانی با بیان این که “همه اقشار جامعه باید در این جراحی بزرگ اقتصادی همکاری و تلاش کنند”، افزود: هر چند که دولت به دنبال این است که با ظرافت خاصی این طرح را به اجرا بگذارد اما باید در اجرای این طرح دقت بیشتری صورت گیرد.
اصفهان: دولت آب و برق و گاز اقشار محروم را رایگان کند
امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر دولت بتوانند آب و برق و گاز اقشار محروم جامعه را رایگان کند، می‌تواند حمایت گسترده مردم را از این طرح به دنبال داشته باشد.
سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: اگر مسئولین و کارشناسان اقتصادی بتوانند تدابیری را فراهم کنند که آب و برق و گاز اقشار محروم جامعه که مصرف بسیار کمی را به خود اختصاص داده‌اند، رایگان کنند از سویی می‌توانند حمایت بیشتر مردم را از این طرح داشته باشند و از سوی دیگر تشویقی برای آن دسته از مشترکین پر‌مصرف محسوب می‌شود تا فرهنگ صرفه‌جویی را در میان خود نهادینه کنند.
وی همچنین اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به لطف خدا شروع شد و اصناف هم همراه با مردم استقبال خوبی از این طرح داشتند و با دولت همکاری‌های مناسبی را انجام دادند و امیدواریم با هدفمند شدن یارانه‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل شود.
مشهد: هر کس در هدفمندی یارانه‌ها کارشکنی کند، در دین و قرآن فتنه‌گری و کارشکنی کرده است
امام جمعه مشهد گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها سرآغاز یک نهضت ارزشمند اقتصادی در این کشور است.
سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: هدفمند کردن یارانه‌ها نهضتی است که باعث استقلال اقتصادی امت اسلام در این کشور اسلامی است.
وی ادامه داد: این نظام مدیریت اسلامی است و تمام ارزش و اهمیت طرح‌های اقتصادی و سیاسی در راستای اسلامی بودن نظام و در راستای احکام شرعی و حدود الهی است.
علم الهدی اظهار نظر کرد: حرکت عظیم هدفمند کردن یارانه‌ها که امروز در این کشور اتفاق افتاده است، رنگ و بوی امیرالمومنین و رسول‌الله را می‌دهد و شما مردم باید با همه قدرت فعالیت کنید تا این تحول عظیم تثبیت شود.
وی گفت: در این راستا هر کس کارشکنی یا گران فروشی کند، بداند که فتنه‌گری و کارشکنی در دین و قرآن کرده است.
قم: ۹ تا ۱۹ دی به نام دهه بصیرت نامگذاری شود
امام جمعه قم با اشاره به راهپیمایی دولتی درروز نهم دی ۸۸ که او آن را “حماسه‌ی مردمی” خواند، گفت: شایسته است که فاصله ۹ دی تا ۱۹ دی به نام دهه بصیرت نامگذاری شود.
سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در سخنانی اظهار داشت: چند عامل موجب شد که روز نهم دی ماه به عنوان حماسه نام‌گذاری شود، نخستین عامل حضور گسترده مردم که برخاسته از ایمان و بصیرت آنها است.
وی در ادعایی دیگر مطرح کرد: سران فتنه باید توجه داشته باشند که با این کارهایی که کرده‌اند از چشم مردم افتاده‌اند و آرزوی برگشتن به حکومت را با خود به گور خواهند برد. حضور مردم در حماسه نهم‌ دی ماه مصداق بارز تولی و تبری بود، مردم با همان شکوهی که در نهم دی ماه از ولایت تولی کردند با همان شکوه از فتنه‌گران و سران فتنه تبری جستند و مردم به حق حامی صادق ولایت بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632