جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

نماز عید فطر برای دومین سال پیاپی و بر خلاف سنت همه ساله، نه در مصلای تهران، بلکه در دانشگاه تهران توسط رهبرانقلاب برگزار گردید

جـــرس: نماز عید فطر امسال تهران، بامداد روز جمعه ١۹ شهریورماه ١٣۸۹، توسط رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه تهران اقامه و برگزار شد.
مراسم عید فطر امسال، برای دومین سال پیاپی و بر خلاف سنت همه ساله، نه در مصلای تهران، بلکه در دانشگاه تهران برگزار گردید و مقامات حکومت نیز، ضمن جلوگیری و ممانعت از برگزاری نماز یا هرگونه مراسم عید فطر خارج از حکومت (حتی برای اهل تسنن)، نمازی یکدست و در چارچوب حاکمیت در پایتخت برگزار کردند.
به گزارش فارس، در خطبه های نماز عید فطر امسال، رهبر جمهوری اسلامی در حالیکه سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مقامات لشكری و كشوری حضور داشتند، پیرامون مسائل سیاسی روز جهان به سخنرانی پرداخت و در آغاز سخنان خود، مسئله فلسطین را مسئله نخست جهان اسلام دانست و کنفرانس صلح واشنگتن (بین اسراییل و فلسطینیان) را مورد حمله قرار داد و آنرا “امری بی‌فایده” خواند.
آيت الله خامنه ای در خطبه های نماز عید فطر، ملت فلسطین را ملتی مقاوم در مقابل فشارها توصیف کرد و گفت: فشارها نمی تواند این ملت را به عقب بنشاند و مسئله فلسطین با کنفرانس های صلح نیز حل نمی‌شود.
وی همچنین تاکید کرد “فلسطینیان به فضل خدا بساط رژیم قلابی اسراییل را جمع خواهد کرد.”
رهبر جمهوری اسلامی، ضمن تجلیل از روز قدس امسال و شرکت کنندگان آن مراسم، خاطرنشان کرد “توقع دشمنان این بود كه روز به روز، قدس كمرنگ تر بشود و به فراموشی سپرده شود و امسال در كشورهای گوناگون در آسیا ، آفریقا ، ‌اروپا ، آمریكا و خاورمیانه این روز گرامی داشته شد و ایران كه محور اصلی این حركت اسلامی است نیز، آن را باشكوه تمام برگزار كرد…”
آيت الله خامنه ای همچنین به جهان اسلام خاطرنشان کرد “برای كمك به سیل زدگان پاكستان بپا خیزند.”
بعد از پایان نماز عید فطر، گروهی از نمازگزاران در اعتراض به پیشنهاد یک كشیش آمریكایی جهت قرآن سوزی در سالگرد ١١ سپتامبر، دست به راهپیمایی زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632