جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

کمپین خود جوش سبزها در برابر کاسپین ماکان

“نامزد ندا بودن این حق را برای کاسپین ماکان ایجاد نمی کند که به اسرائیل سفر و با شیمون پرز دیدار کند و با سوء استفاده از نام ندا، خود را نماینده مردم ایران بخواند”

کلمه:حامیان جنبش سبز با راه اندازی کمپین در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک،تویتر و … از فردی به نام کاسپین ماکان اعلام برائت کردند.کاسپین ماکان ،نامزد ندا آقا سطلان دختر ۲۷ ساله ای است که در جریان حوادث پس از انتخابات به شهادت رسید.
به گزارش کلمه در روزهای اخیر خبرهایی همراه با تصاویر دیدار کاسپین ماکان با شیمون پرز، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی منتشر شد. براساس این گزارش ها، وی به دعوت تلویزیون کانال دو اسرائیل به این کشور سفر کرده است.انتشار این اخبار کافی بود تا حامیان جنبش سبز اعتراض شدید خود را نسبت به هر گونه سو استفاده از نام ندا آقا سلطان جان باخته حوادث پس از انتخابات و جنبش سبز اعلام و واکنش صریح نشان دهند.
خانواده ندا آقا سلطان، از سفر کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان به اسرائیل به شدت انتقاد و تاکید کردند که” آقای ماکان نماینده ندا، خانواده آقا سلطان و یا مردم ایران نیست”
هاجر رستمی مطلق، مادر ندا گفت که “نامزد ندا بودن این حق را برای کاسپین ماکان ایجاد نمی کند که به اسرائیل سفر و با شیمون پرز دیدار کند و با سوء استفاده از نام ندا، خود را نماینده مردم ایران بخواند”
از سوی دیگر بسیاری از حامیان جنبش سبز با نگارش مطالب انتقادی از عملکرد ماکان انتقاد کرده و در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک صفحه اعلام برائت از کاسپین ماکان ایجاد شد. افراد بسیاری در انتقاد به این رفتار عضو این صفحه شدند.افراد مختلف با عضویت در این صفحه ها انتقادات و اعتراضات خود به عملکرد ماکان که از یک سو غیر اخلاقی و سو استفاده از نام یک شهید جنبش سبز است را اعلام کرده و از سوی دیگر عملکرد او را مخالف مواضع حامیان و رهبران جنبش سبز می دانند.
در همین رابطه ابراهیم نبوی در انتقاد از رفتار ماکان می نویسد: “سفر کاسپین ماکان، نامزد نداآقاسلطان به اسرائیل نمونه روشن و مشخص سوء استفاده از جنبش سبز برای حل مشکلات شخصی است. او یک آدم معمولی است که می تواند هر موضعی در زندگی شخصی اش بگیرد و هر کاری دلش می خواهد بکند. اما رفتارهای جنبش سبز توسط رهبران مشخص و معینی تعریف می شود که همین رفتارها آن رهبران را در موقعیت رهبری تثبیت می کند.
این سفر یک اقدام غیرمسوولانه فردی است که به عواقب رفتارش فکر نمی کند و قدرت تشخیص مصالح عمومی جنبش را ندارد و اصولا به آن فکر نمی کند. طبیعی است که هر کسی در هر جای جهان می تواند به عنوان سفیر یا رهبر جنبش سبز هر حرفی را بزند، اما مسوولیت رفتار و کردار او با جنبش سبز نیست”
مادر ندا آقا سلطان در گفت و گویی با بی بی سی تاکید کرده است:”اگر این اتفاق نیفتاده بود ندا و کاسپین با هم ازدواج می کردند، اما حتی این نزدیکی و نامزدی نیز، چنین حقی را به کاسپین نمی دهد که از نام ندا سوء استفاده کند.”
خانم رستمی مطلق با ابراز تاسف از سفر کاسپین ماکان به اسرائیل گفت: “نباید چنین کاری می کرد و قبل از شما من با خود کاسپین تلفنی صحبت کردم و به خود او هم گفتم که “با این کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء استفاده نکن و بگذار روحش در آرامش باشد.”
به گفته خانم رستمی مطلق، کاسپین ماکان در این تماس تلفنی به مادر ندا گفته است که هدف او از سفر به اسرائیل و دیدار با شیمون پرز انساندوستانه و برای صلح بوده است.
خانم رستمی مطلق گفت: “من به کاسپین گفتم که اگر ندا شهید نمی شد او را نه به اسرائیل و نه هیچ جای دیگری دعوت نمی کردند و بهتر است بیش از این وجهه خود را خراب نکند. او از دید خودش کار درستی انجام داده است، اما من به او گفتم که اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی.”
حامیان جنبش سبز که با هوشیاری اجازه هیچ گونه سو استفاده و ایجاد انحراف از چارچوب های قاون اساسی و ایمال شدن خون شهدای جنبش و شهدای انقلاب اسلامی را نمی دهند با انتقاد از این سو استفاده تاکید کردند:
اگر افراد و نیروهای حامی جنبش دموکراسی ایران، از نظر عموم مردم اهمیت و ارزش پیدا می کنند، بخاطر نقش و موقعیتی است که در پیشبرد اهداف جنبش و نزدیک کردن جنبش به پیروزی انجام می دهند. طبیعی است که اگر کسی در این وضع رفتاری برخلاف خواست عمومی مردم بکند و باعث آسیب رساندن به نیروهای جنبش و اعتبار بشود، جامعه ایران او را کنار می گذارند. سوء استفاده افراد از نام و هویت افراد، دقیقا با تعریف سوء استفاده می تواند تعبیر و توصیف شود. کاسپین ماکان یک فرد عادی و معمولی …
ابراهیم نبوی در اعتراض به رفتار ماکان می نویسد:”کاسپین ماکان نه سفیر جنبش است و نه هیچ مرتبه و موقعیت تعریف شده ای در جنبش دارد. بارها و بارها دیده ایم و شنیده ایم که بسیاری از کسانی که به نحوی در فضای سیاسی کشور دچار آسیبی شده اند، یا حتی دچار آسیبی هم نشده اند، بخاطر حل مشکلات شخصی خود، سخنی گفته اند یا رفتاری کرده اند که آن سخن و رفتار به جنبش آسیب زده است.
اگر بناست کسی مشکل شخصی اش را حل کند، اما هزاران تن دیگر را دچار مشکل کند، جایی در جنبش مردم ایران نخواهد داشت. جنبش سبز، به عنوان یک جنبش ملی و فراگیر از رهبری مشخص و روشنی برخوردار است که مواضع جنبش را تعیین می کند. این رهبری نمی تواند از نظر عموم مردمی که به جنبش سبز قدرت می دهند فاصله بگیرد. میرحسین موسوی بارها و بارها اعلام کرده است که نقش او در حقیقت به عنوان برآیند نظرات سبزهای کشور تعریف می شود.
وقتی موسوی و کروبی نیز برای رفتار خود مصالح جنبش را تعریف می کنند، رفتارهای غیرمسوولانه افرادی که هیچ تعریف روشنی از نظر جامعه ندارند، نمی تواند به معنای رفتار جنبش سبز تعریف شود. حکومت بارها و بارها بسیاری از نیروهای جنبش سبز را عامل صهیونیسم نامیده و ما را عنصر اسرائیل معرفی کرده است، این حکومت نیاز به بهانه ندارد. آنها در هر حال تهمت خودشان را می زنند، اما دادن بهانه به این حکومت و این دولت کاری بسیار غیرعقلانی است.”

  1. سرباز سبز مهدی (عج)

    خیلی بیجا کرده که رفته

  2. علی سبز اندیش

    وقتی اقا موسوی و کروبی نیز برای رفتار خود مصالح جنبش را تعریف می کنند، رفتارهای غیرمسوولانه افرادی که هیچ تعریف روشنی از نظر جامعه ندارند، نمی تواند به معنای رفتار جنبش سبز تعریف شود. حکومت بارها و بارها بسیاری از نیروهای جنبش سبز را عامل صهیونیسم نامیده و ما را عنصر اسرائیل معرفی کرده است، این حکومت نیاز به بهانه ندارد. آنها در هر حال تهمت خودشان را می زنند، اما دادن بهانه به این حکومت و این دولت کاری بسیار غیرعقلانی است.”
    آقای ماکان نماینده ندا، خانواده آقا سلطان و یا مردم ایران نیست”
    آقای ماکان نماینده ندا، خانواده آقا سلطان و یا مردم ایران نیست”
    آقای ماکان نماینده ندا، خانواده آقا سلطان و یا مردم ایران نیست”
    آقای ماکان نماینده ندا، خانواده آقا سلطان و یا مردم ایران نیست”
    آقای ماکان نماینده ندا، خانواده آقا سلطان و یا مردم ایران نیست”

  3. amir

    شرم بر این آقای ماکان. ندا شد چهرهٔ جنبش سبز. شد یک اسطوره. منتها برای این اقای فرصت طلب شده ویزای فرار از ایران. اگر به اندازهٔ یک نوک سوزن این آقا به فکر ایران و جنبش سبز بود هیچ وقت اینکارو نمیکرد. در شرایطی که تمام مردم چه در داخل و چه در خارج ایران قلبشون داره برای آیندهٔ ایران می‌تپه، کار این آقا رو چیزی نمی‌شه نامید جز وطن فروشی.

  4. ماهان

    ما هم همین رو گفتیم . هر شهروند یک رسانه . بله . هر ایرانی می تواند به عنوان یک رسانه و سفیر جنبش سبز در جهان امروز ، صدای جنبش باشد و ندای آزادی خواهی جنبش سبز را به تمام دنیا مخابره کند . اما یک فرد عادی نمی تواند سوء استفاده از نام یکی از شهدای جنبش سبز بکند و از قبل او برای خود نان و نوایی دست و پا کند . کاسپین ماکان دوست ما سبز ها بوده و خواهد بود . سفر او می تواند به عنوان یک فرد عادی بدون مشکل باشد . ایشان مختار هستند تا هر جا که دوست داشتند بروند اما وقتی شیمون پرز ایشان را به عنوان یک معترض اما با نامی دیگر ( سفیر صلح ) ؟ به حضور خود فرا می خواند یعنی رئیس جمهور اسرائیل ایشان را به خاطر شهرت جهانی ندا آقا سلطان دعوت کرده است که این یک کار کاملا مقرضانه و بو دار می باشد .سوال اینجاست . اگر یک فرد عادی هم درخواست حضور با شیمون پرز را داشت آیا مورد موافقت قبول میشد ؟ به گمانم خیر .
    این سفر در این شرایط واقعا بی فکری بود . ایکاش ماکان عزیز یک مقدار دور اندیشی می کردند و مصلحت جنبش سبز را به تصمیم خود ارجع می دانستند . هنوز چیزی نشده است . ماکان عزیز شما هنوز سبز هستی پس لطفا در چارچوب جنبش سبز که خود مردم و با اکثریت خواست مردم شکل می گیرد پیش برو .

  5. ناشناس

    این آقا این قدر درایت نداره که خوراک برای رجانیوز و کیهان تهیه نکنه؟ هر هم که قصد شومی که داشته باشه باید بدون که الان مسئولیت داره و دیگه کاسپین ماکان نیست نامزد شهید جنبش سبز ندا آقا سلطانه

  6. ناشناس

    این آقا این قدر درایت نداره که برای رجانیوز و کیهان خوراک تهیه نکنه؟ اون دیگه ماکان نیست نامزد شهید جنبش سبز ندا آقاسلطانه

  7. مهندس

    سلام پدر عزیزم…رهبر عزیزم…امیدوارم نوشته من رو بخونی
    من یه دانشجوی ۲۱ ساله هستم.راستش این روزا خیلی نگرانم.فکر میکنم آخر این ماجرا چه خواهد شد؟؟؟راستش فکر میکنم اگه مردم سرد شوند….اگر بعضیا دوباره با عوام فریبی یک سری مردم عامه رو گول بزنند…اگه جنبش خاموش بشه…..بیشتر از همه برای شما نگرانم.برای شما که عاشقانه دوستتان دارم.شما که از حاکمانی که تمام قدرت تو دستاشونه نترسیدی و حق مردم رو با تمام وجود فریاد زدی…آقای موسوی…پدر عزیزم….میترسم خدای نکرده روزی برسد که از شما هم اعتراف دروغین بگیرند.میترسم روزی عشق سبزمان را از ما بگیرند…راستش اون روزی که از ته قلبت گفتی :”وقتی معامله با خداست کسی برای خودش چیزی نمی خواد”هیچوقت فکر نمیکردم اینچنین خالصانه از خودت گذشته باشی….
    آقای موسوی…پدر مهربانم…ما در این جنبش بیشتر از هر چیز احتیاج به یک شبکه اطلاع رسانی قوی داریم.شبکه ای که همیشه ما رو نزدیک هم نگه داره و اجازه منفعل شدن به جنبش نده.نمی دونم اصلا امکانش هست توی محیط مملکت ما مخالفان دولت یک شبکه تلویزیونی داشته باشند یا نه…..
    پدر عزیزم…شب سال تحویل خیلی برات دعا کردم و همچنین برای پیروزی جنبش سبز اونم تو حرم حضرت معصومه(س).میدونم که خیلی ها اینکار رو کردند.امیدوارم خداوند دعامون رو مستجاب کنه و امسال سال پیروزی حق بر باطل باشه……………..
    همیشه دوستت دارم

  8. آریو

    من خواهر بزرگم نه سیاسیه نه کاری با سیاست داره ولی همون اولین باری که قیافه این اقای ماکان را دید گقت چه ژست های غم مصنوعی داره خیلی فرصت طلب به نظر میرسه. با اینکه من از حرفش خوشم نیامد , حالا میفهمم زنها با هوشی که دارن چیزهائی را حس میکنند و میفهمند که ما مردها سالها از آنها عقبیم . در ضمن ما فکر میکنیم مردم توی غرب خودشونو و همه چیزشونو به پول میفروشن ولی حالا میبینم ما هم مثل اینکه دست کمی نداریم.

  9. اسلام رحمانی

    این کار آقای ماکان تنها آب ریختن به آسیاب مخالفین جنبش سبز است. همانهاییکه سعی دارند تا این جنبش آزادی خواهی ایرانی- اسلامی را به خارج و دشمنان قسم خورده این آب و خاک نسبت دهند.
    اگر آقای ماکان برای دریافت ویزای کشورهای خارجی له له میزنند چرا خون شهدای سبز را وسیله قرار داده‌اند؟؟؟؟
    من به عنوان کوچکترین عضو جنبش سبز ، این عمل را محکوم میکنم.
    جنبش سبز با ظلم به هر شکل و هر عنوان و در هر کجای دنیا مخالف است. چه در ایران باشد، چه در فلسطین. ستمگر ، ستمگر است . حال با لباس اسلام یاشد یا با لیاس یهودیت و ستمگران نمیتوانند حامی جنبش سبز باشند.

  10. سحر

    ممنون از مادر ندا که در این مدت بعد از شهادتش حق مادری را تمام کرد و تمام جفاهایی را که از جانب دوست و دشمن در حق ندا شد تحمل کرد. ندا با اینکه سیاسی نبود برای همه ما یه الگوست. ما میدونیم که اون در قلبش چه آرزویی داشت و همه برای رسیدن به همون هدف تلاش می کنیم. ما نباید به نامزد ندا به خاطر این کارش بی احترامی کنیم ولی فقط می گیم: من از بیگانگان هرگز ننالم، که با من هرچه کرد آن آشنا کرد. شاید مدل کوچکتر این موقعیت ناشناسی ها را خودمون هم انجام داده باشیم. فراموش نکنیم که این برای ما هم یه درسه و باید عبرت بگیریم. به آقای ماکان هم میگم که شجاعت عذرخواهی و اقرار به اشتباه طرفداران جنبش سبز رو از طرف مقابلش متمایز می کنه. وگرنه لجبازی و اصرار بر خطا رو همه بلدیم. اگه نیت ایشون بهره برداری شخصی نبوده بهتره جبران کنند.

  11. مانی

    خدا لعنت بکند کاسپین ماکان رو که اینطوری دارد با نام شهید بزرگوار “ندا اقا سلطان” این گونه بازی میکند.
    باید جنبش سبز هوشیار باشد و این کار اقای ماکان رو نباید به عنوان اینکه مختار است یا حالا هر چیز دیگری دانست.
    اسم و فامیلش نشان میدهد که این اقا اصلا مسلمان نیست , اسم و فامیلش که این رو نشان میدهد . این اقا اصلا از دین ملت سبز ایران و فهم و شهور ملت ایران هیچ اگاهی ندارد و نمیداند که اسراییل در بین ملت ایران یک غده سرطانی است. سفر این اقا باعث شد تا سوجه به دست سایت حامی دولت “فارس نیوز” بدهد . این گونه سایت ها فقط دنبال آتو از سوی جنبش سبز هستند…
    یک روزی ایشون نامزد شهید ندا اقا سلطان بود ولی الان اصلا خانواده ندا اقا سلطان ایشون رو جز خانواده خودشون نمیدانند .
    دوست محترم اقای ماهان . کسی که بخواد از نام جنبش و شهدای جنبش سبز سو استفاده بکند , مطماین باشید که در میان حامیان جنبش جایی ندارد. همین طوری که در این چند ماه گذشته نامی از اقای ماکان برده نشد , بهتر است الان هم دیگر نامی از ایشون برده نشود.
    این همه کشور , ولی چرا اسراییل؟؟؟؟؟!!! امیدوارم سایت کلمه یک تحلیل خیلی خوبی در رابطه با این موضوع منتشر بکنند که چرا و با چه انگیزه ای این سفر صورت گرفت.

  12. سبز زیر خاکستر

    با سلام و عرض تسلیتی دوباره از درگذشت ندا.
    چند روزی من مشغول کلیپی که از راستی ها درباره ی ندا گرفته بودم،بودم. در آن از نقشه بودن این قتل و توطئه چینی برای ندا صحبت شد. راضی شده بودم ولی دوباره نگاه کردم و متوجه سوتی در کلیپ راستی ها شدم و فهمیدم آن ها هم دروغ میگویند.
    مسئله یندا خیلی مرموز است و من که کلی روش خوانده بودم هم در آن گیر کرده ام.
    چکار کنیم با این قضیه؟ دشمن روز به روز تواناییش در گرفتن ماهی از آب گل الود بیشتر میشود. چه کنیم که دستشان کوتاه شود؟؟؟
    باید از همین حالا چاله ها را پر کنیم…

  13. ناصر

    ما سبزیم ، سبر سبز . ما که از رفتار نادرست هموطن ابراز انزجار می کنیم ، ما که برای استیفای حقوق خویش حاضر به جانفشانی هستیم ، ما که برای بیان حرف حق حاضر به تحمل غل و زنجیر انفرادی می باشیم و ما که خود از باتوم و شوکر مدعیان دفاع از ولایت زخمها به جان داریم چگونه دست در دست جنایت پیشگانی گذاریم که بر صغیر و کبیر رحم نمی کنند . جناب ماکان ممکن است کاسبی باشند که بخواهند از خون ندا کلاهی برای خود بدوزند ، اما ایشان و کیهانیان بدانند ، شهدای جنبش سبز حتی به خانواده هایشان اختصاص ندارند .
    آری این عزیزان تاج افتخار خانواده های خود هستند ، اما این گلهای پرپر به همه ی ملت ایران تعلق دارند و از این رو احدالناسی حق ندارد از قلب تپنده این ملت سوء استفاده کند.
    جناب ماکان شاید این نظر ندا نباشد ولی به عنوان هموطن این عزیز بسیار خوشحالم که او پر کشید و در آغوش خود فروشی چون تو جای نگرفت ، امیدوارم به خاطر شکستن دل مادر ندا و دیگر بستگانش از جانب داور عادل به مجاراتی سزاوار این خیانت گرفتار آیی .

  14. azade

    hich kasi namiporse che gholi behesh dadan? chand dolar? ghaze ro mikhan faramush konan, hala az neda sohbat mikonan
    neda ham mesle felestinia janesh ro dad

  15. رضا از مشهد

    جای تأسف بسیار دارد،با این کار بسیار ناپسند هم آبروی خود را برد و هم درکنار جنبش سبز بودن را از دست داد و از همه مهمتر باعث لرزیدن تن شهید سرکار خانم آقاسطان در قبر شد.بسیار بسیار بی جا کرد یک چنین غلطی کرد این آقا.

  16. razi

    این سفر در این شرایط واقعا بی فکری بود . ایکاش ماکان یک مقدار دور اندیشی می کردند و مصلحت جنبش سبز را به تصمیم خود ارجع می دانستند . . ماکان شما دیگر سبز نیستی
    ما دیگر شما را یک عضو جنبش سبز نمی دانیم نه تو و نه آنهایی که منفعت شخصی را به مصالح جنبش در صدد رسیدن به شهرت یا ……… هستند در این جنبش فراگیر جایی ندارند .درود و صلوات بر روح بلند ندا و درود بر صبر و شکیبایی مادر ندا

  17. رضا

    کدوم شهید؟ شما هم دلتون خوشه! این آقای ماکان هم رفته اسراییل و داره مزد کاری رو که براشون انجام داده میگیره.

  18. سبز

    امیدوارم خودتان را اصلاح کنید

  19. az Australia

    ندا اگه شهید نمی‌شد و با این ماکان ازدواج میکرد اصلا خوش بخت نمی‌شد،آخه یکی‌ به این بگه تو اگه سبز هستی‌ ،تورو چی‌ به اسرائیل،اگر هم سبز نیستی‌ بیخود میکنی‌ از نام ندا و سبز سو استفاده میکنی‌،حالا اسرائیل رفته چه غلطی بکنه؟شاید هم دولت بهش پول داده ،خریدش گفته برو اسرائیل که یه سوژه به رجا نیوز و فارس بدی،اره حتما واسه دولت منصبیها کار میکنه.

  20. محمد

    اسرائیل در تمام دنیا منفور است به طوری که غرب به خاطر دوری از کزند اسرائیلی ها انان را از خود دور کرده و به جان ما انداخته اند
    کشور ما ۷۵ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که اسرائیل ۴ میلیون نفر جمعیت دارد
    با این حال با کمک امریکا و غرب میخواهد به ایران زور بگوید
    ما به شیوه ی مدیریت کشور اعتراض داریم به خاطر اینکه حاکمان کشور خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف و منافع اسرائیل قدم بر میدارند
    آیا منزوی شدن ایران در جهان جز خواسته ی اسرائیل میتواند باشد؟
    و بسیاری از پرسش هایی از این قبیل که در راستای منافع اسرائیل از چند سال گذشته تا به امروز یکی پس از دیگری به تحقق میپیوندد
    آیا کاسه ای زیر نیم کاسه هست ؟

  21. سجاد

    صد در صد ، شک نکنید که این یک سناریو دیگر از طرف سناریو نویسان دولت است .

  22. ناشناس

    کی میدونه؟! شاید این توطئه از طرف مسئولان باشه که این آقا رو چندوقتی بازداشت کردند و بعد مقدمات خروجش از کشور رو فراهم کردند و بهش مأموریت دادند که وجهۀ جنبش رو خراب کنه. و تبلیغات کنند که این جنبش از سمت دولت اسرائیل حمایت میشه و این حرفا …
    والا از اینا هر کاری بر میاد!
    البته این جنبشی که علیه کاسپین ماکان و کار او برپا شده این نیرنگ اونارو مثل بقیه نیرنگها و تفرقه افکنیها خنثی کرده.
    زنده باد ملت فهیم ایران

  23. عیّار

    خوشحالم میبینم تلاش های بچه ها جواب داد و کلمه هم به این موضوع اشاره کرد. این فرد شیّاد هیچ جایگاهی در میان جنبش سبز ندارد.

  24. دوست سبز

    خبرهایی که درز می کنند بوی مهندسی شدن دارند….

  25. استقامت سبز

    اصلن من نمی دونم این کاسپین ماکان کیه که اینقدر بهش می پردازید و وقت و انرژی خود را صرف او می کنید… خب هر کس هر جای دنیا با هر عقیده ای می تونه ادعای سبز بودن بکنه اما این دلیل نمی شه که پیوسته از اینها برائت بجوییم؟؟
    مهم نفس مظلومیت ندا و نداها و سهراب هاست که ناجوانمردانه در پی یک اعتراض به خاک و خون کشیده شدند…حالا هر کس بیاد و بگه اینطور یا اونطور این چیزی از اصل قضیه کم نمی کنه
    جنبش سبز اونقدر قوی و محکم و ریشه دار است که با ادعاهای افراد گوناگون از هدف خودش دور نخواهد شد…
    حتا اگر مادر ندای عزیز هم پس فردا بیاد و حرفی بر ضد جنبش سبز بزنه این نباید مسئله ی بزرگی برای جنبش سبز باشه
    کما اینکه پدر روح الامینی و خیلی کسان دیگر نیز این چنین بودند و هستند

  26. جاوید

    ما هنوز هم می گوییم (( مرگ بر اسرائیل )) و اعلام انزجار می کنیم از کسی که بخواهد با استفاده از نام شهیده جنبش سبز برای خود اعتبار کسب کند و اعلام برائت می کنیم از نوع حرکتی که انجام داده

  27. احمد رضا

    این جنبش مردمی و از بطن مردم شکل گرفته و نیازی به نماینده ندارد و از انسانی که بخواهد از سبزها سوء استفاده کند هم متنفریم

  28. امیر علی

    اسرائیل منفور بوده و هست و کسی که بخواهد از اسرائیل حمایت یا گفتگو بکند هم به شدت منفور جنبش سبز است

  29. amin

    این آقا فکر کرده تو اسراییل خبریه رفته اونجا با سواستفاده از نام ندای عزیز بگه آره منم هستم .یا حسین میر حسین

  30. سبز قزوین

    آقای ماکانی که برای روزنامه همشهری عکاسی میکرده و از موقعیتی که براش پیش اومده کاملا میدونسته که داره چیکار میکونه و از ندای عزیز و اتفاقی که برای ندا افتاد که باعث شد سنبل جنبش سبز مردم بشه کاملا به نفع خودش سواستفاده کرده و اینو باید بدونه که حرفهای که در سایتهای دولتی برعلیه جنبش سبز میزنند هیچ تاثیری برروی این حرکت نخواهد گذاشت و همه میدمنیم که کاسپین ماکان همانطور که مادر ندا گفت نماینده ندا و خانواده او و همچنین نماینده سبز مردم نیست . امیدوارم که از کاری که کرده پشیمون باشه و سعی کنه که درستش کنه که من بعیدمیدونم که با عکسهای که با سران اسرائیلی منتشر کرده همچین کاری بکنه . فقط اینو میدونم که قلبه ندا به درد اومده ولی بجاش همه مردم ســـــــبــــــــــز با ندا هستند .
    مــــــــابـــــــــــیــــــــــــــــشــــــــــــــــــمــــــــــــــــــــارِیـــــــــــــــــــــــم V

  31. ماهان

    دوستان عزیزی که از ماکان ، انتقاد میکنید ، ما هم منتقد ایشون بودیم و هستیم اما این درست نیست که ما هم مانند نظام بخواهیم این کشتی بزرگ جنبش سبز رو به قایق تبدیل کنیم و هر روز با جداسازی یک عده آن را کوچک تر و کوچک تر بکنیم . انسان جایز الخطا هست . آقای ماکان اشتباه کرد . امیدواریم که همیشه مصلحت جنبش سبز رو همه امان ارجع تر بدانیم اما این رسمش نیست که ماهم مانند حکومت به مخالفین امان و یا به آنها که مانند ما فکر نمیکنند ، بد و بیراه بگیم . خیلی نامردیه . بابا ما خودمون اول خودمون رو اصلاح کنیم و یک طرفه به قاضی نریم .

  32. ایران

    با سلام امروز اگر کسی در ایران اعتراض میکند به خاطراسلام ناب محمدی وامام شهیدان و انقلاب وشهیدان است نه به خاطر غربی زندگی کردن وغربی فکر کردن به فرموده امام شهیدان اسرائیل غده سرطانی است ومحکوم به نابودی وهر کس دوست اسرائیل باشد دشمن اسلام وملت ایران است خدایا در سال صبر و استقامت به ما صبر مضاعف عطا کن امین یا رب العامین

  33. سبز تا همیشه

    این عمل نابخردانه ی کاسپین ماکان البته بسیار شبهه برانگیز است، اما هر ترفند و سناریویی هم که باشه، و حتا اگر سناریو هم نباشه و این آقای فرصت طلب فقط به خاطر عقاید خاص و بی فکرانه و خودخواهانه ی خودش از خون ندای مظلوم برای شهرت و مطرح کردن خودش و یا هر هدف دیگری استفاده کرده باشه، هیچ فرقی به حال جنبش سبز و اهدافش نخواهد کرد.
    جنبش سبز تا به اینجا که رسیده، همچنان پابرجا و استوار است و به راهش تا رسیدن به نتیجه ادامه می ده،
    این جنبش مردمی، مدیون خون های شهدای مظلوم و سبزش است…مدیون تن و روح شکنجه دیده و اسارت کشیده ی اسیران دربندش است…مدیون پایداری و استقامت و حق جویی و حق گویی و شجاعت رهبران سبزش است…مدیون ایستادگی و همبستگی و اتحاد مردم سبزش است و …
    این جنبش، قوی و ریشه دار است و همین طور به یکباره بوجود نیومده که با هر حرف و عملکردِ هر کس و ناکسی، وجه اش خراب بشه و یا تحت تاثیر قرار بگیره!
    همه گان با چشمان خود دیده ایم و می بینیم که چه شد و چه ها کردند و می کنند این نامردمان با فرزندان وطن!
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!
    با هزاران سناریو و یک اقیانوس آب مطهر نیز، این آبروی رفته باز نخواهد گشت…
    آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!

  34. سلام سبز

    درسته که اسرائیل منفور و جنایتکاره…ما اونها رو تایید نمی کنیم اما حداقل اونها با مردم خودشون و با هم کیشان خودشون این کارها رو نمی کنند که اینها با جوانان و مردم خودشون کردند و می کنند!

  35. ziba

    ماکان خیلی فرصت طلب این جنبش مردمی و از بطن مردم شکل گرفته و نیازی به نماینده ندارد

  36. احمد

    من هنوز نمی دونم که دقیقا ماجرای آقای ماکان و داستان آقای شیمون پرز چیست. اما آقای ماکان نامزد ندا بود و این مساله باید مد نظر ایشان باشد. چون رفتارهای ایشان می تواند خواسته یا ناخواسته تاثیرات زیادی ایجاد کند. یا اگر هم می خواهند زندگی معملی و شخصی شان را ادامه دهند باید از رسانه ها فاصله بگیرند. به نظر من جنبش سبز نمی تواند با دولت ظالم و نژادپرست اسرائیل دوست باشد و به همین دلیل مجبور است در این مرحله از رفتار آقای ماکان برائت بجوید. همین مقدار عکس العمل برای ما کافی است و نباید زیاد در قید این مساله گیر کرد.

  37. حسین

    تفاوت رو می بینید ؟ مهندس موسوی و آقای کروبی و آقای خاتمی خود را نماینده و رهبر جنبش نمی دونند و همیشه می گویند ما جزئی از جنبش هستیم اون وقت این آقا با استفاده از نام یک نفر خودش رو نماینده همه می دونه خیلی مسخرست!!!!!!!!!!!!!!!!!
    در ضمن به نظر من اسرائیل منفور ترین رژیم دنیاست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

%u062E%u0631%u062F%u0627%u062F %u0633%u0628%u0632